همشهری آنلاین: شرکت فاستر و شرکا به تازگی جدید‌ترین فروشگاه اپل را در ماکائوی چین افتتاح کرد، ساختمانی که قرار است به شکل یک فانوس کاغذی بزرگ دیده شود

و نمای فوقانی آن از ماده ترکیبی جدیدی متشکل از سنگ و شیشه ساخته شده‌است.

براساس گزارش نيو‌اطلس، فروشگاه مركزي كوتاي اپل توسط شركت فاستر و شركا و با همكاري مدير طراحي شركت اپل، جاناتان آيو و آنجلا آهرنتز مدير خرده فروشي و خريد آنلاين اپل طراحي شده‌است.

اين سازه در ميان يك باغ بامبو بنا شده و در برابر آن ميداني عمومي قرار دارد. طبقه همكف اين ساختمان از نمايي لعاب‌دار در كنار صفحاتي از جنس بامبو ساخته شده‌است،‌اما نماي فوقاني آن از صفحاتي نيمه‌شفاف ساخته شده‌است كه در تاريكي شب درخششي ملايم دارد و قابل‌توجه‌ترين ويژگي اين ساختمان به شمار مي‌رود.

كامپوزيت سنگ-شيشه كه براي اولين‌بار در نماي فوقاني اين ساختمان استفاده شده، متشكل از پنج لايه شيشه و لايه‌هايي فوق باريك از سنگ است كه جنسيت و بافت خاصي را به ساختمان بخشيده‌است كه هم شبيه به سنگ‌هايي نيمه شفاف است و هم شبيه به شيشه رنگ‌آميزي شده.

در تالار اصلي اين ساختمان واقع در طبقه همكف باغچه‌‌اي از بامبو ايجاد شده‌است كه ارتفاع آن به طبقه دوم كه ميزهاي نمايش محصولات در آن قرار گرفته مي‌رسد. اين باغچه بازتابي از باغ بامبوي بيرون ساختمان است.

شركت معماري فاستر و شركا شركت برگزيده اپل براي اجراي طرح‌هاي معماري اين شركت است و اين دو شركت در سال‌هاي اخير همكاري‌هاي نزديك زيادي داشته‌اند. اين شركت مسئوليت بناي دفتر مركزي بزرگ اپل در كوپرتينوي كاليفرنيا را نيز به عهده دارد،‌سازه‌اي به بشقاب‌پرنده اپل مشهور شده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴