همشهری آنلاین: وزیر ارشاد با اشاره به التهاب بازار کاغذ و اینکه باید همه موجودی‌ها ارزیابی و تحلیل شود، گفت نیز برای بازگشت آرامش به بازار کاغذ و جلوگیری از پاره‌ای از التهابات انجام و به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم.

صالحی وزیر ارشاد

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح روند مسائل و مشکلات بازار کاغذ مطبوعات و ناشران و حوزه کتاب ، اظهارداشت: سال گذشته تغییرات محسوسی در قیمت جهانی کاغذ بوجود آمد که به دنبال آن اثر منفی را نیز در قیمت داخلی این کالا در کشور گذاشت و از سویی نیز نوسانات قیمت ارز نیز به اعتبارهمین وابستگی تغییرات ارز گرانی این کالا را همراه داشت.

وی یادآورشد: در ادامه نوسانات قیمت و کمبود کاغذ، کمیته و کارگروه کاغذ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مجموعه‌های دیگر تلاش‌هایی صورت گرفت تا کاغذ در زمره کالاهای اساسی یک و مطرح باقی بماند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: کارگروه دولتی‌ها، انجمن واردکنندگان و مصرف کنندگان کاغذ همراه با فروشندگان این کالا نیز برای بازگشت آرامش به بازار کاغذ و جلوگیری از پاره‌ای از التهابات انجام و به نتایج مطلوبی نیز دست یافت.

صالحی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص موضوع احتکار کاغذ و عدم توزیع آن در بازار مصرف نیز، اظهار داشت: مقرر شده است که در اسرع وقت موجودی کاغذ وارداتی و داخلی طی فرآیندی ارزیابی، تحلیل و آسیب شناسی جدی صورت گیرد تا بدون هیچ گونه دغدغه‌ای کاغذ در اختیار مصرف کنندگان واقعی این کالا قرار گیرد.

کد خبر 409807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha