چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران روز جمعه این هفته در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

 کمیسیون مشترک برجام روز جمعه در وین برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا از تارنمای اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور وزرای خارجه ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه برای اطمینان از تداوم اجرای کامل برجام پس از خروج آمریکا از این توافق برگزار خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران که برای همراهی با رئیس‌جمهوری کشورمان به اتریش سفرکرده در این نشست حضور خواهد داشت.

چهارم خردادماه گذشته نیزنهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران و در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان،‌انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه وهلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

نشست کارشناسان کمیسیون مشترک برجام نیز 17خردادماه گذشته با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران و هیات های کشورهای 1+4 در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

ایران و اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام گفت و گوهای فشرده ای برای تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام داشته اند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت‌ماه گذشته کشورش را از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم‌ها را بازخواهد گرداند. با این حال سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند و به تعهدات دولت‌های خود در آن پایبندند. چین و روسیه دو کشور دیگر امضاکننده برجام نیز بر ادامه پایبندی خود به این توافق بین‌المللی تأکید کرده‌اند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که از برجام حمایت می کند و شرکت های فعال خود در ایران را نیز تحت حمایت قرار می دهد، این اتحادیه قرار است در حمایت از حضور شرکت های کشورهای اروپایی در ایران و برجام یک بسته حمایتی به تهران پیشنهاد کند.

کد خبر 409813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha