همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: طی چهار سال گذشته در مجموع زمینه اشتغال ۸۵ هزار فرزند ایثارگر فراهم شد.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیاد شهید، حجت ‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در نشستی با اعضای دبیرخانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر افزود: نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است اما این آمار در جامعه ایثارگری به چهار درصد رسیده است.

بر اساس آمار بنیاد شهید، در مجموع 67 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار هستند که 24 هزار نفر از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به فعالیت ‌ها و اقدامات تشکل‌ های شاهد و ایثارگر به ‌عنوان اتاق فکر بنیاد شهید گفت: انتقادات نخبگان و تشکل‌ های ایثارگران به حل مشکلات جامعه ایثارگری و بنیاد کمک می‌ کند.

وی اظهار داشت: همواره معتقدیم که باید از نظرات تشکل‌های شاهد و ایثارگر به عنوان اتاق فکر بنیاد شهید استفاده کرد و این تشکل‌ ها نیز باید با نگاهی کارشناسانه و همه جانبه به تشریح نقاط قوت و ضعف اقدامات بپردازند و برای مشکلات راهکارهای عملیاتی ارائه کنند.

شهیدی با اشاره به ضرورت استفاده از نخبگان برای تحقق برنامه‌ ها افزود: به عنوان نمونه بنیاد شهید با نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت ویلچر داخلی به توافقاتی دست یافته است البته تا مدتی برخی لوازم مورد نیاز و تجهیزات وارد می‌ شود اما همیشه باور بنیاد بر استفاده از تولیدات و تفکر نخبگان شاهد و ایثارگر بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به توان و ظرفیت بالای نخبگان جانباز خاطرنشان کرد: تمام پیشنهادات و انتقادات اتاق فکر نخبگان در شورای معاونین بنیادشهید بررسی ‌شده و از آنها استفاده‌ می ‌شود، نخبگان جانبازی نیز که از توان بالا و ابداعات مختلف برخوردار هستند، خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب می ‌شوند و در میان جانبازان بصیر استعدادها و تولیداتی وجود دارد که مردم عادی از انجام آن ناتوان هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیادشهید با تاکید بر اینکه رسیدگی و توجه بنیاد به جمعیت حدود سه میلیون و 300 هزار نفری ایثارگران با دشواری‌ هایی همراه است، اظهار داشت: با وجود همه مشکلات، خدمت در بنیاد شهید مایه افتخار است، این خدمت در صورت وجود امکانات و منابع کافی بسیار دوست ‌داشتنی‌ تر خواهد بود و به عنوان مثال با تدابیر اندیشیده شده مسائل درمانی ایثارگران توسط شرکت بیمه دی در حال پیگیری و رسیدگی است و پیشنهاد می‌کنم که کارگروه نخبگان رضایت سنجی از خدمات درمان تکمیلی بیمه‌ گر را در دستورکار قرار دهد.

کد خبر 409827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha