حامد فوقانی - خبر‌نگار:دولت به شهرداری تهران ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی تکلیفی دارد؛ یعنی دولت‌ کنونی و دولت‌های پیشین طبق قانون باید این رقم را به شهرداری برای اداره پایتخت پرداخت می‌کردند اما به دلایل مختلف این امر تاکنون محقق نشده است.

شورا

اگرچه دولت فعلی، سال گذشته و امسال در پی رایزنی‌های مدیریت شهری، مبالغی به‌خصوص از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری پرداخت کرده است. با وجود این، شهرداری تهران طبق قانون رقم سنگینی را از دولت طلب دارد که درصورت تحقق می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای رفع مشکلات موجود شهر به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل عمومی باشد. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز دیروز در نشست خبری خود به رقم بدهی 6هزار و 300میلیارد تومانی دولت به شهرداری اشاره کرد و به ارائه جزئیاتی در این رابطه پرداخت.

علی اعطا در این نشست به نکته دیگری هم اشاره کرد؛ «دولت طبق آیتم‌هایی مجاز به پرداخت کمک‌های مالی دیگر در بخش مترو هم بوده که اگر این را هم حساب کنیم، رقم کل بدهی‌های تکلیفی و غیره به 15هزار و 138میلیارد تومان می‌رسد.»

پاسخ به تعیین تکلیف فسادهایی که طی سالیان گذشته در شهرداری تهران رخ داده، لایحه مدیریت یکپارچه شهری، اجرای آرای کمیسیون ماده100، پروانه ساخت یک ملک باغی معروف به باغ برره هم از دیگر صحبت‌های دیروز سخنگوی شورای شهر تهران بود. او درخصوص آخرین وضعیت مدیریت یکپارچه شهری گفت:

«این لایحه به همراه لایحه درآمدهای پایدار سال‌هاست که معطل مانده زیرا باید بخشی از اختیارات از دولت به شهرداری‌ها واگذار شود که این واگذاری اختیارات به سختی اتفاق خواهد افتاد که امیدواریم مجلس و دولت کمک کنند در این دوره این دو لایحه به نتیجه برسند.» اعطا درخصوص نحوه آبیاری چمن با وجود کم‌آبی در کشور نیز اظهار کرد: «کمیسیون تخصصی این موضوع در شورا در حال بررسی است که نحوه آبیاری نوع گیاهانی که کاشته می‌شود را مشخص کند که امیدواریم در این خصوص و نحوه آبیاری اصلاحات بزرگی انجام شود.»

خلاصه‌ای از دیگر مطالبی که علی اعطا بیان کرده را در زیر مشاهده می‌کنید.

جدول

 

کد خبر 409853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha