پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت نفت برنت پنجشنبه ۱۴ تیر در بازارهای جهانی کاهش یافت اما نفت آمریکا افزایش قیمت داشت.

Brent Crude

افزایش عرضه از سوی برخی کشورهای اوپک و روسیه باعث کاهش قیمت نفت شده است. امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت نسبت به روز گذشته بیست سنت کاهش داشت.

به گزارش رویترز، عرضه از سوی کشورهای عضو اوپک به ویژه عربستان و روسیه عرضه نفت که در بازارهای جهانی افزایش یافته و تا حدودی قیمت را کاهش داده است. اما صحبت‌های دو روز پیش حسن روحانی رئیس‌جمهور که بسیاری از رسانه‌های خارجی آن را تهدیدی بر بستن تنگه هرمز تعبیر کردند تا حدودی قیمت را در روز گذشته افزایش داد و امروز هم مانع از کاهش بیشتر قیمت شد.

عامل دیگری که امروز باعث شده قیمت نفت تا حدودی کاهش یابد افزایش فروش نفت پس از تهدیدهای تجاری آمریکا و چین در بازارهای آسیایی است.

در ادامه جنگ‌های تجاری،‌آمریکا اعلام کرده از فردا روی 818 قلم کالای وارداتی از چین به ارزش 34 میلیارد دلار تعرفه اعمال خواهد کرد. البته چین هم در واکنشی متقابل اعلام کرده که اقدامات تلافی‌جویانه آماده است و در صورتی که آمریکا چنین کاری کند چین هم به همان میزان کالا و در همان روز برای کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال خواهد کرد.

ترامپ روز چهارشنبه سازمان اوپک را متهم کرده که قیمت نفت را آنها افزایش می‌دهند البته اظهارات ترامپ در حقیقت تکرار صحبت‌های قبلی است که پیشتر نیز گفته بود اعضای اوپک به صورت مصنوعی قیمت نفت را بالا می‌برند.

کشورهای عضو اوپک و روسیه در ماه ژوئن به این تصمیم رسیدند که به اجرای طرح کاهش تولید نفت صد در صد پایبند باشند. این تصمیم به گفته تحلیلگران حجم عرضه نفت را یک میلیون بشکه افزایش می‌دهد.

امروز در بازارهای جهانی علیرغم اینکه قیمت نفت برنت کاهش داشت اما نفت آمریکا با افزایش مواجه شد. نفت وست تگزاس آمریکا با 19 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 74 دلار و 33 سنت به فروش رفت.

سایر فرآورده‌های پالایشگاهی نظیر بنزین، گازوئیل، نفت کوره امروز روند افزایشی داشت. هر گالن بزنین با 56 سنت افزایش به قیمت 212 دلار و 32 سنت به فروش رفت.

نفت کوره رشد 1.67 دلار و گازوئیل 2.25 دلار داشت.

ترامپ در توئیتی خطاب به اعضای اوپک نوشته بود «همین حالا قیمت را پایین بیاورید».

کد خبر 409885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha