همشهری آنلاین: ظریف پس از ورود به وین به روزنامه‌نگاران گفت: در وین و برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه عضو برجام هستم.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف پس از ورود به وین به خبرنگاران گفت: دستور کار من کاملا روشن است؛ دستیابی به راه حل‌های عملی.

ظریف ادامه داد: انتظار دارم همتایانم در اتحادیه اروپا بویژه سه کشور اروپایی به اضافه چین و روسیه بجای قول‌های بزرگ و نامشخص، تعهداتی روشن و قابل اجرا بدهند.

وزیر خارجه در پاسخ به این که روز جمعه بسته اقتصادی اتحادیه اروپا به ایران ارائه خواهد شد، انتظارات شما از این بسته چه خواهد بود؟ گفت: آنچه که انتظار داریم این است که روز جمعه بسته‌ای را که ارائه می‌دهند تعهدات مجموعه کشورهای باقی مانده از ۱+۵ یعنی کشورهای چین و روسیه و سه کشور اتحادیه اروپایی و خود اتحادیه اروپا در واقع تعهداتی باشد که حقوق مردم ایران از برجام، حال چه حقوق اقتصادی و چه سایر حقوقشان را دیده باشد، چون برجام منحصرا حقوق اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایجاد نکرده است بلکه در حوزه هسته ای و سیاسی اقداماتی را پیش بینی کرده است که باید توسط طرف های دیگر انجام می شده است.

وی گفت: خیلی از این اقدامات مخصوصا در حوزه اقتصادی اقداماتی بوده است که منوط به برداشته شدن تحریم های آمریکا و اکنون که این تحریم ها بازگشت پیدا کرده بر اثر اقدام غیرقانونی ایالات متحده، لازم است که سایر اعضای برجام به عنوان مسئولیت مشترکی که داشتند جبران بکنند.

ظریف افزود: لذا آنچه که ما توقع داریم این است که حقوق مردم ایران دیده بشود البته ریز توقعات خودمان را به اتحادیه اروپا و سایر اعضای برجام اطلاع داده و حال روز جمعه باید ببینیم که تا چه میزان این انتظارات جمهوری اسلامی که انتظارات به حقی است را اینها مورد توجه قرار می‌دهند.

کد خبر 409907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha