همشهری آنلاین: وزیرامور خارجه ایران صبح روز جمعه، در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک وزرای خارجه عضو برجام، با همتای روسی خود دیدار کرد.

 ظریف و لاوروف درباره برجام گفت و گو کردند

به گزارش ایرنا، در این دیدار محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف درباره آینده توافق هسته‌ای و موضوعاتی که قرار است در نشست کمیسیون مشترک برجام که ساعاتی دیگر با حضور وزرای پنج قدرت جهانی برگزار می شود، رایزنی کردند.

لاوروف قبل از دیدار با ظریف با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و'وانگ یی'دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف نیز پیش از این با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک صبحانه کاری و همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد. جزییاتی در باره این نشست منتشر نشده است.

وانگ یی نیز در دیداری جداگانه با فدریکا موگرینی دیدار و تبادل نظر کرد.

دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران و در پی خروج غیر قانونی آمریکا از این توافق بین المللی برگزار می‌شود.

ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و الستر برا معاون وزیر خارجه انگلیس نیز برای پیوستن به این مذاکرات دقایقی قبل وارد هتل کوبورگ شد.

بوریس جانسون وزیرخارجه انگلیس به دلیل شرکت درنشست برگزیت در جلسه کمیسیون مشترک برجام شرکت نمی کند.

نشست کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران و در پی خروج غیر قانونی آمریکا از این توافق بین المللی برگزار می‌شود. در این نشست وزرای خارجه روسیه، چین، آلمان، فرانسه و معاون وزیر خارجه انگلیس شرکت خواهند کرد.

بر اساس گزارش ها، اتحادیه اروپا قرار است بسته پیشنهادی خود باهدف تأمین منافع اقتصادی، تجاری و مالی ایران از ادامه اجرای برجام بدون آمریکا را ارائه دهد.

در همین ارتباط ظریف امروز در پیامی توییتری عنوان کرد: 'دستور کار من کاملا روشن است؛ دستیابی به راه حل های عملی؛ انتظار دارم همتایانم در اتحادیه اروپا بویژه سه کشور اروپایی به اضافه چین و روسیه بجای قول های بزرگ و نامشخص، تعهداتی روشن و قابل اجرا بدهند. تحریم ها و اجرای برجام مانعه الجمع‌اند'.

نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ و میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود. گفته می‌شود این نشست قرار است ساعت ۱۱ به وقت محلی آغاز و در حدود دو ساعت به طول بینجامد.

کد خبر 409931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha