همشهری آنلاین: حزب سوسیال دمکرات آلمان و دو حزب برادر دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان، در مناقشه بر سر بازگرداندن برخی از پناهجویان در مرز میان آلمان و اتریش و تشدید قوانین پناهندگی با هم به توافق رسیدند.

توافق احزاب دولت ائتلافی آلمان بر سر تشدید قوانین پناهندگی

به گزارش دويچه وله، پس از هفته‌ها جنگ قدرت میان دو حزب برادر سوسیال مسیحی و دمکرات مسیحی و برخورد و ناراحتی میان احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی آلمان سرانجام سران احزاب سوسیال مسیحی، دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات آلمان بر سر بسته‌ای از اقدامات برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و تشدید قوانین پناهندگی در این کشور به توافق رسیدند.

آندرئا ناهلس، رئيس حزب سوسیال دمکرات آلمان، و اولاف شولتس، جانشین رئیس این حزب، پس از نشست کمیته‌ متشکل از سران احزاب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی در برلین اعلام کردند که اعضای این این کمیته بر سر تسریع روند رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان پناهندگی به توافق رسیده‌اند.

به گفته این دو سیاستمدار، همچنین قرار است طبق درخواست حزب سوسیال دمکرات، لایحه قانون مهاجرت آلمان در سال جاری ۲۰۱۸ از سوی کابینه عرضه شود.

به گفته رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان، این حزب از جمله خواستار تدوین و تصویب سریع قانون مهاجرت آلمان شده تا به کمک آن با کمبود نیروی متخصص در این کشور مقابله شود.

افزون بر این، در نشست کمیته یاد شده این پیشنهاد مطرح شده است که نه تنها در ایالت بایرن، بلکه در همه ایالت‌های آلمان روند مقابله با مهاجرت غیر قانونی تشدید شود، به پرونده‌های متقاضیان پناهندگی سریع‌تر رسیدگی شود و اخراج کسانی که درخواست پناهندگی‌شان رد می‌شود تسریع گردد.

کد خبر 409941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha