همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان بویژه در مناطق مرزی و محروم حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، در مراسم بهره برداری از بیمارستان 64 تختخوابی رازی بانه اظهار داشت: این منطقه دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توریسم درمانی است و می‌تواند خدمات خود را علاوه بر مردم شهرستان به بیماران اقلیم کردستان عراق نیز ارائه کند.

وی از مسئولان خواست تمام توان خود را بکار بگیرند تا مردم احساس امیدواری کنند و به این باور برسند که مسئولان با تمام توان برای بهبود معیشت آنها تلاش می‌کنند.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه مجوز ساخت بیمارستان 64 تختخوابی رازی بانه 25 سال پیش صادر و عملیات آن نیز در سال 1387 شروع شد، اضافه کرد: جای تاسف است که این بیمارستان بعد از 25 سال به بهره برداری می‌رسد اما احداث این بیمارستان در دولت تدبیر و امید با جدیت پیگیری شد و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشی از این مقوله بخاطر زیاده خواهی‌های سردمداران این کشور و بخشی نیز بخاطر برخی شیطنت‌های داخلی و منطقه ای است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: دشمنان در پی ایجاد نارضایتی مردم و اغتشاش در داخل کشور هستند و ما باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم که کمترین فشار بر روی مردم باشد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در گذشته نیز تحریم‌ها را تجربه کرده و با وحدت مردم و مسئولان همه آنها را پشت سر گذاشته است.
وی ابراز امیدواری کرد با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم این مرحله نیز پشت سر گذاشته می‌شود و ایران به عنوان نماد مقاومت در برابر استکبار جهانی بیشتر در جهان مطرح خواهد شد.

دکتر هاشمی گفت: برخی رسانه‌های خارجی و نیز برخی رسانه‌های غافل شده داخلی زمینه‌های بدگمانی در جامعه را ایجاد می‌کنند در حالیکه لازم است همه از منافع ملی کشور دفاع کنند.

وی در خصوص تغییرات انجام شده در شهرستان مرزی بانه افزود: این شهرستان در مقایسه با اوایل انقلاب چهره ای کاملا متفاوت به خود گرفته ولی انتظار می‌رود بخش خصوصی در آن برای احداث بیمارستان خصوصی اقدام کند.

  • بانه در آستانه تبدیل شدن به قطب اقتصادی غرب کشور است

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه، این شهرستان در آستانه تبدیل شدن به قطب بزرگ اقتصادی غرب کشور است.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: مردم بانه خودشان با سرمایه گذاری در این شهرستان تلاش کرده اند به سوی اقتصادی شدن گام بردارند و امسال شان با پنج سال قبل قابل مقایسه نیست.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری بخشی از منطقه ویژه اقتصادی بانه آماده سرمایه گذاری شود ضمن اینکه دولت در این راستا برای حمایت از سرمایه گذاران حمایت‌های ویژه ای را در دستور کار دارد.

مرادنیا تاکید کرد: دیگر شایسته نیست هموطنان ما از این شهرستان کالاهای خارجی وارد کشور کنند بلکه انتظار می‌رود خود به سمت تولید گری و صادرات محصولات ایرانی اقدام کنند.

استاندار کردستان گفت: سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان به دلیل مرزی بودن می‌توانند از تسهیلات بانکی ارزان قیمت استفاده کنند و استانداری نیز در این خصوص اهتمام لازم را بکار بسته است.

وی همچنین از ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان خبر داد و یادآور شد: این مقوله نیز پس از ایجاد، در تحولات اقتصادی منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، بیمارستان رازی بانه نخستین بیمارستان احداثی این شهرستان پس از انقلاب اسلامی است و دارای 64 تخت مصوب است و اعتبارات آن از سوی بنیاد برکت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران تامین و هزینه شده است.

عملیات اجرایی این بیمارستان در زمینی به مساحت 52 هزار متر مربع با 9 هزار و 400 متر مربع زیربنا در کنار بیمارستان قدیمی این شهر از سال 1387 شروع شده بود.

هم اکنون این بیمارستان با 86 تخت فعال و 30 تخت ستاره دار دارای بخش‌های کودکان، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اتاق عمل، ICU و NICU، آزمایشگاه و رادیولوژی است.

وزیر بهداشت، به منظور افتتاح چند طرح بیمارستانی و درمانی با استقبال استاندار کردستان، نماینده مردم بانه و سقز در مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان کردستان وارد شهرستان مرزی بانه شد.

وزیر بهداشت در این سفر علاوه بر بهره برداری از این بیمارستان از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه‌‌های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان نیز قرار می‌گیرد.

افتتاح 2 کلینیک ویژه تخصصی در شهرستان‌های بانه و سقز از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان کردستان است.

این پنجمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید به استان کردستان است.

استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.

کد خبر 409976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha