همشهری آنلاین: رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان این که تالاب انزلی فقط مختص گیلان نیست و یک ثروت ملی است، تصریح کرد: امسال نباید به هیچ وجه فرصت احیای تالاب را از دست بدهیم.

فرصت احیای تالاب انزلی را نباید از دست داد

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری، روز جمعه در حاشیه بازدید از تالاب انزلی، گفت: احیای تالاب انزلی از مهم‌ترین کارهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید رویکرد بسیار مطلوبی در حفاظت از محیط زیست کشور دارد، افزود: علیرغم همه مشکلات شاهد بودیم، دولت دریاچه ارومیه را از نابودی نجات داد. یا با شیوع بیماری لکه سفید، میگوی جنوب کشور در حال نابود شدن بود و با انجام اقداماتی جدی، طی یک ماه این بیماری از بین رفت.

وی با بیان این که نانو فیزیک است و شیمی نیست، فیزیک به محیط زیست آسیب نمی‌زند، گفت: امروز طرحی توسط محققین دانشگاه اصفهان ارایه شد. با اجرای این طرح در ابتدا 3 هزار هکتار در بخش غربی تالاب انزلی احیا خواهد شد.

کلانتری تاکید کرد: حداکثر تا دو هفته دیگر تکلیف متقاضی مجری احیای تالاب مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معضل پسماند در استان‌های شمالی، خاطرنشان کرد: باید وضعیت پسماند شمال کشور را از سایر استان‌های کشور جدا کنیم.

کلانتری با بیان این که شمال کشور در اثر پسماند در حال از بین رفتن است، گفت: ظرف سه سال آینده مشکل پسماند استان باید حل شود.

کد خبر 410020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha