همشهری آنلاین: ترامپ سرانجام مجبور شد فرمان جدایی کودکان از سرپرستان خانواده‌های مهاجر را متوقف کند. ۱۸۰۰ کودک مهاجر در آمریکا هنوز از اعضای خانواده خود جدا هستند. دادگاهی در کالیفرنیا خواستار انتشار اسامی این کودکان شده است.

ضرب الاجل یک دادگاه در آمریکا به ترامپ در باره کودکان مهاجر

به گزارش دويچه وله، يکی از اعضای بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد که دانا سابرا، قاضی دادگاه فدرال آمریکا، روز جمعه (۱۵ تیر / ۶ ژوئیه) به دولت آمریکا یک مهلت یک روزه داده تا فهرستی از کودکان زیر پنج‌سالِ مهاجری که از والدین خود جدا شده‌اند را تا عصر شنبه منتشر کند.

به گفته این مقام بلندپایه دولت آمریکا نظر دادگاه فدرال در حالی بیان می‌شود که دولت آمریکا از دادگاه فدرال شهر سن‌دیگو در کالیفرنیا خواستار تمدید زمان پیوستن کودکان به دیگر اعضای خانواده‌شان شده است.

دادگاه فدرال شهر سن‌دیگو روز ۲۶ ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۱۸) مهلتی را برای پیوستن کودکان مهاجر به دیگر اعضای خانواده‌شان تعیین کرد. بر این مبنا کودکان مهاجر با سنی زیر پنج سال باید تا روز سه‌شنبه (۱۹ تیر / ۱۰ ژوئیه) و بقیه کودکان تا تاریخ پنج‌شنبه (۴ مرداد / ۲۶ ژوئیه) به خانواده‌های خود بپیوندند.

دولت آمریکا از دادگاه فدرال شهر سن‌دیگو در کالیفرنیا خواستار مهلتی بیشتر و تمدید زمان پیوستن کودکان مهاجر به دیگر اعضای خانواده‌شان شده است.

در تقاضای دولت آمریکا از دادگاه آمده است که مقامات دولتی به شدت می‌کوشند تا این کودکان هرچه زودتر به دیگر اعضای خانواده‌شان بپیوندند، اما به رغم استفاده از آزمایش‌های دی‌ان‌ای (DNA) در بعضی موردها نیاز به زمان بیشتری برای تحویل آنها به خانواده‌های‌شان وجود دارد.

یکی از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد که قاضی دادگاه فدرال با تمدید مدت پیوستن کودکان مهاجر به خانواده‌های‌شان مخالفتی نکرده، اما قرار است روز دوشنبه آتی در این باره با دیگر مقامات مشورت کند.

  • فرمان مناقشه برانگیز ترامپ

رئیس‌جمهوری آمریکا در یک عقب‌نشینی نسبت به سیاست‌های مهاجرتی خود که از زمان ورودش به کاخ سفید دنبال کرده بود، روز چهارشنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) فرمانی را امضا کرد که به موجب آن والدین و مهاجران در مرز مکزیک دیگر از یکدیگر جدا نخواهند شد.

با این حال گفته شده این فرمان تغییری در سیاست "تحمل صفر" دولت ترامپ به وجود نخواهد آورد. طبق این سیاست جنجالی، مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و به زندان فدرال انتقال داده خواهند شد.

به گزارش مقامات دولتی در آمریکا در مجموع بیش از دو هزار و ۳۰۰ کودک توسط مقامات مرزی از خانواده‌هایشان جدا شده ‌و در چادرها یا اقامتگاه‌های موقت بدون آنکه امکان تماس با والدین‌شان را داشته باشند، نگهداری می‌شوند. گفته می‌شود که یک - پنجم این تعداد را کودکان زیر پنج‌سال تشکیل می‌دهند.

سازمان‌های حامی پناهجویان دولت آمریکا را به بی‌برنامگی در ارتباط با پیوستن کودکان مهاجر به اعضای خانواده‌شان متهم می‌کنند. پس از فرمان روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) ترامپ مبنی بر توقف جدایی کودکان از سرپرستان خانواده‌های مهاجر، تاکنون تنها ۵۰۰ کودک مهاجر به خانواده‌های‌شان پیوسته‌اند.

کد خبر 410053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha