همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به آغاز ایجاد تغییرات ساختاری در این یگان، گفت : ارمغان چنین تغییراتی در ارتش، تسهیل بازدارندگی پایدار است.

علی حاجی

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ علی حاجی لو روز شنبه در مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان، افزود: بر این اساس ریل گذاری جدید ارتش از یک سال قبل در راستای مطالبات فرماندهی معظم کل قوا در ارتش با محوریت نیروی زمینی انجام می شود.

وی اظهار داشت: بر همین مبنا تعداد 19 طرح تغییر ساختاری با هدف ارتقای آمادگی رزمی برای پاسخگویی به تهدیدات دشمنان در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دست اجراست که ایجاد و راه اندازی نیروهای واکنش سریع و متحرک هجومی از آن جمله می باشد.

امیر حاجی لو ادامه داد: با توجه به تهدیدات سال های اخیر دشمنان به لحاظ تعارض و تقابل اهداف نظام سلطه با منافع جمهوری اسلامی که به زعم خودشان عرصه را بر ایران تنگ می کنند، لزوم چنین تغییراتی بیش از پیش احساس می شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دل چالش ها و بحران ها رشد کرده است، اظهار داشت: بر همین اساس امروز این نیروی عظیم دفاعی کشور مورد اعتماد فرماندهی کل قوا است و افتخار ما و تمام ارتشیان و سپاهیان و سایر نیروی های مسلح تحت امر ولایت فقیه بودن است.

امیر حاجی لو گفت: به دنبال نامگذاری نیروی زمینی ارتش با محوریت نیروی زمینی، این نیرو با راهبردهای جدید و نوین آماده است بلادرنگ در هوا، زمین، دریا و زیردریا به تمام تهدیدها پاسخ کوبنده دهد.

وی، تلاش دشمنان انقلاب و اسلام را تهدید و تعرض به امنیت جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: اما کارشناسان غربی نیز به خوبی می دانند ذره ای تصور تعدی به کیان میهن اسلامی پاسخ های بی درنگ و محکمی خواهد داشت و دشمنان این مساله را طی 40 سال اخیر به خوبی دریافت کرده اند.

امیر حاجی لو از فعال شدن جلسات شورای عالی هم افزایی نیروهای مسلح در راستای تغییرات راهبردی جدید ارتش جمهوری اسلامی و احصای فرامین رهبری خبر داد و اظهار داشت: این جلسات به طور مستمر و با نظم ویژه ای در حال برگزاری است.

وی، شاخص و معیار رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی را ولایت فقیه و پیروی از فرامین ایشان بیان کرد که نباید فراموش شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم امیرسرتیپ عیسی میرزایی به عنوان بیست و دومین فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در آذربایجان شرقی معرفی شد.

این لشکر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی در طول دوران دفاع مقدس شش هزار و 839 شهید، 2 هزار و 670 جانباز و چهار هزار و 130 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

کد خبر 410066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha