همشهری آنلاین: احمد مسجدجامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران سخنان خود را با یک تذکر و یک تشکر آغاز کرد.

وی گفت: «در خبرها آمده بود که مقام معظم رهبری به آقای سرلشکر باقری دستور داده اند که درباره مسائل مالی شهرداری و اتفاقاتی که در دوره قبل افتاده رسیدگی کنند. این امر مبارکی است و جای تشکر فراوان دارد. یعنی ورود ایشان به این مساله بیانگر و نشانگر حساسیت ویژه به حق الناس است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تشکری هم از همکارانم دارم. از اعضای کمیسیون ذیربط آقایان رسولی و میرلوحی درباره طلب های شهرداری پرسیدم که رقم 45000 میلیارد ریال کف طلب شهرداریست که تایید شد.

مسجدجامعی تصریح کرد: با تاکیدی که بر مساله حق الناس وجود دارد خواهش من این است که کمیسیون ها و شورا و شهرداری این بحث را به صورت کارشناسانه پیش ببرند. این حق و حقوق مردم تهران است که ما بیش از بقیه برای پیگیری آن وظیفه داریم.

وی در ادامه ضمن تشکر از رسانه ها بابت پیگیری مربوط به شفافیت‌ها بیان کرد: تذکری هم به خودمان دارم. یکی از همکاران و دوستان من که از شخصیت های موثر دوره پیشین شورا بودند اعلام کردند که شورای دوره قبل، درخصوص این مسائلاطلاعی نداشت. اما من یادم هست که آن دوره هم این تذکرهاداده می شد و حتی یکی از روزنامه نگاران هم گزارش مفصلی درباره موسسه یاس نوشت ولی تلاشی برای حل و پی گیری این مساله نبود. تلاش مدیریت شهری بیشتر این بود که این بحث جمع شود و حتی وقتی پای سوال از برخی مدیران شهری مطرح می شد، چنان فضایی در شورا پیش می آمد که برای دلجویی از آن فرد حتی نامه تقدیر از عملکرد ایشان بنویسیم و همه امضا کنیم و به دفترش برویم و این ها خیلی عجیب بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: منمی خواهم از این بابت از رییس کنونی شورا هم تشکر کنم و از ایشان بخواهم که شخصا این مسائل را در چارچوب کارشناسی پی گیری کند. امیدوارم ساختار مدیریت شهری را به گونه ای تعریف و طراحی کنیم که این اتفاق ها نیفتد و اگر هم افتاد، در همان موقع به آن رسیدگی کنیم.

وی بیان کرد: من این تذکر را به واسطه حرف هایی که در جلسه هم اندیشی امروز صبح با حضور اعضای محترم شورا و شهردار محترم تهران گفته شد، لازم دانستم بیان کنم.

مسجدجامعی با اشاره به مناسبت روز قلم گفت: ما در تهران میدانی داشتیم به نام میدان رشدیه.رشدیه در حقیقت کسی بود که قلم را به دست همه ما داد. نخستین کسی که مدرسه را در شش کلان تبریز ایجاد کرد.

وی ضمن بیان این موضوع که میدان رشدیه در توسعه های شهری و خیابانی از میان رفت یادآور شد: می دانیم که رشدیه مشقت‌های زیادی کشید و میدان رشدیه هم در شهر تهران بود به همین دلیل پیشنهاد من این است که برای یاد و نام این مرد بزرگ که برای گسترش دانش و آموزش در ایران تلاش گسترده‌ای داشت و به همین دلیل هم جایی را به نامش گذاشته بودند که الان دیگر وجود ندارد جایی را به نام او بگذاریم تا این خاطره تاریخی هم محفوظ باشد.

کد خبر 410171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha