مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۸۱ دارو برابر مصوبه شورای عالی بیمه از پوشش بیمه خارج شد و حدود ۴۰ تا ۴۵ ‏میلیارد تومان برای بیمه صرفه جویی می‌شود، اما این پول به خزانه بر نمی‌گردد و برای سایر بیماران هزینه می‌شود.‏

داروخانه

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در محل سازمان بیمه سلامت درباره خروج داروهای بدون نسخه از پوشش بیمه‌ای افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران قرار شد شورای ‏عالی بیمه در این زمینه تصمیم‌گیری کند و برابر گزارش رسمی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد که تقریبا در هیچ جای دنیا داروهای ‏بدون نسخه تحت پوشش بیمه نیست و این به علت صیانت از سلامت مردم است.

وی گفت: این داروها در دنیا به صورت بدون نسخه عرضه می‌شود و ‏تقریبا در تمام خانه‌ها وجود دارد. داروهایی مثل سرماخوردگی، استامینوفن و آنتی هیستامین و غیره که در سبد تمام خانه‌ها وجود دارد. ‏ما در مقابل سلامت مردم مسئولیت داریم و باید رفتارسازی در این زمینه انجام شود.

وی گفت: درآمد خروج این داروها از بیمه به خزانه بر نمی‌گردد و این هزینه در جای دیگر خرج می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: به دنبال کاهش معوقات به مراکز درمانی، پزشکان و پرستاران و شرکت‌های دارویی هستیم و در این مسیر هزار میلیارد تومان از خزانه کشور برای پرداخت معوقات به این سازمان پرداخت شد.

وی گفت: دولت قرار است 4 هزار و 750 میلیارد تومان در سال جاری برای پرداخت معوقات به بیمه سلامت پرداخت کند.

موهبتی ادامه داد: معوقات و بدهی‌های این سازمان 10 هزار میلیارد تومان است و قول صفر شدن آن به سادگی میسر نیست اما هزینه‌های امسال را به موقع در اختیار بیمارستان و مراکز درمانی می ‌ذاریم.

کد خبر 410177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha