دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلانی: مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با تداوم الگوی تابستانی تا روزهای پایانی هفته در اغلب مناطق کشور ماندگاری هوای گرم و در بیشتر شهرهای استان خوزستان دمای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر پیش‌بینی می‌شود.

گرما خوزستان

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیر) بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر انتظار می‌رود. همچنین در ساعات بعد از ظهر سه روز آینده در ارتفاعات جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان رشد ابر و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی سه روز آینده در شرق،شمال شرق،جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق همراه با خیزش گرد و خاک به‌ویژه منطقه زابل همراه با طوفان گرد و خاک خواهد بود و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بعد از ظهر امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیرماه) با افزایش سرعت باد در جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز و فردا (۱۸ و۱۹ تیر) خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (۱۹ و ۲۰ تیرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوای پایتخت فردا (۱۹ تیرماه) به ۴۰ درجه و ۲۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۰ تیرماه) به ۳۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 410222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha