سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: «بَنکسی» مجموعه‌ای جدید از نقاشی‌های خیابانی خود را با موضوع مهاجرت و فقر در پاریس ایجاد کرده که جذابیت فراوانی برای گردشگران و ساکنان شهر دارد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، این هنرمند خیابانی انگلیسی که هویت اصلی آن نامشخص است و برای خلق آثار گرافیتی روی دیوارهای شهرهای مختلف از لندن و نیویورک تا غزه به شهرت فراوانی دست یافته جدیدترین آثار خود را که همچون گذشته با مضامین سیاسی همراه است در خیابان‌های پاریس خلق کرده است.

این تصاویر انتقادی و هجوآمیز که به موضوعاتی چون مهاجرت و فقر می‌پردازد اولین بار از ماه قبل در خیابان‌های پاریس دیده شد و «بنکسی» نیز با انتشار تصاویر این نقاشی‌های خیابانی در صفحه اجتماعی خود اصالت آنها را تائید کرده است.

یکی از این نقاشی‌ها در خیابانی در بخش شمالی پاریس ایجاد شده و جایی قرار دارد که معمولا مهاجران به شکل نامناسبی می‌خوابند. این نقاشی دختر سیاه‌پوستی را نشان می دهد که در حال کشیدن طرح‌هایی با اسپری صورتی بر روی نشان نازی‌ها (سواستیکا) است.

دیگر نقاشی‌های خیابانی در پاریس اغلب شامل طرح موش است که یکی از موتیف‌های مورد علاقه «بنکسی» است؛ در یکی از آنها موشی در حال پرواز بر روی چوب پنبه است و در دیگری که در نزدیکی برج ایفل قرار دارد دوموش را نشان می‌دهد که زیر یک چتر قرار دارند.

یکی از بحث برانگیزترین نقاشی‌های خیابانی «بنکسی» در پاریس در نزدیکی دانشگاه سوربون کشیده شده و مردی را نشان می‌دهد که با یک دستش یک اره دستی را پشت خود پنهان کرده و با دست دیگر در حال دادن استخوان به سگی است که بخشی از پای جلوی آن قطع شده است.

امسال پنجاهمین سالگرد ناآرامی‌های می ۱۹۶۸ در فرانسه است که با اعتراضات گسترده و خشونت‌بار دانشجویان در پاریس و مناطق اطراف آن همراه شد و موجب تعطیلی چند هفته‌ای بخشی از کشور فرانسه شد. بنکسی با اشاره به پنجاهمین سالگرد این اعتراضات موشی را در نقاشی خود در یکی از خیابان‌ها به تصویر کشیده که یک خودکار در دست دارد و با دستمال صورت خود را بسته است.

از میان ۹ نقاشی خیابانی «بنکسی» در پاریس دو اثر تا حدودی تخریب شده‌اند اما سایر آثار با شیشه‌ محافظ از آسیب در امان هستند.

 

کد خبر 410332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha