مدیر نگارخانه ترانه باران از ارائه طرح‌های اجرایی برای تاسیس موزه‌های هنری در روستاها و مقوله هنرگردی در روستاها خبر داد.

محبوبه کاظمی

به گزارش هنرآنلاین، محبوبه کاظمی در اين باره گفت: ترانه باران سال 1390 با دو رویکرد حمایت از هنرهای ایرانی اسلامی با محور خط و خوشنویسی و احیای گردشگری هنری در ایران آغاز به کار کرده و همواره برنامه‌هایی با اهداف توسعه‌ای در دو حوزه هنر و گردشگری ارائه داده است. در همین راستا دو سال پیش حراج باران را بنيان نهاديم تا هم خوشنویسی سنتی و معاصر ایران در چرخه اقتصاد هنر ورودي جدی‌تر یابد هم برای جلب گردشگر هنری زمینه‌سازی شود.

وي افزود: طرح هنرگردی روستایی را که تلفیق گردشگری هنری و روستایی است پیگیری می‌کنیم و معتقدیم بخش اعظم میراث ماندگار و صنایع دستی مربوط به روستاهاست. در عین حال یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی کشورها هم توسعه روستاهاست و حیف است در ایران به این سرمایه‌های بزرگ کم‌توجهی شود. مبحث فراگیری موزه‌های فرهنگی هنری در روستاها دستور کار دیگر ماست که آن را با بحث اشتغال زنان گره زده‌ایم که خود نشانه توسعه‌یافتگی جامعه است.

کاظمی تایید کرد: صیانت از میراث فرهنگی از دستاوردهای طرح گردشگری هنری است که می‌تواند از فرهنگ، هنر و اصالت قومیتی روستاها حراست کند. طرح ما تلفیق گردشگری روستایی و گردشگری هنری است که هم برای گردشگران هنری روستاها جذابیت ایجاد می‌کند، هم منجر به توسعه روستا می‌شود. وقتی گردشگر به روستا می‌رود، آنجا اقامت می‌گیرد و تفریح و خرید می‌کند. ضمن اینکه با بازديد از موزه‌های میراث روستایی با هنرهای جامعه مقصد آشنا می‌شود.

مدیر نگارخانه ترانه باران در پايان گفت: این طرح تقدیم سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شده و امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط، با توجه به ظرفیت‌های ارزآوری و اقتصادی زمینه اجرایی آن فراهم شود.

کد خبر 410380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha