سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جلسه امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه شورای اسلامی شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا و اصلاحات و الحاقات بعدی آن بررسی شد.

مسجدجامعی

احمد مسجدجامعی در این باره بیان کرد: گورستان در سنت ایرانیان بخشی از زندگی بود، در تهران علاوه بر بهشت زهرا گورستان‌های دیگر هم داریم. ما در تهران 140 گورستان داشتیم که از این تعداد هم اکنون در 80 گورستان دیگر دفن صورت می‌گیرد.

وی افزود: بهشت زهرا امروز مکان متفاوتی است چون بیش از هزار تن از مشاهیر و مفاخر کشور در آن دفن هستند. و ردپای وقایع مهم دوره اخیر را می شود در آن جا دید که خیلی مهم است.

وی تصریح کرد با این وجود بهشت زهرا به قاعده رشد نکرده و مشکلات خاصی دارد که نمونه ای از آن را می توان در نامناسب بودن ورودی‌های آن دید.

مسجدجامعی ضمن برشمردن اسامی برخی گورستان‌ها نظیر ابن بابویه، امامزاده عبدالله، عینعلی زینعلی و گورستان شمیران اظهار داشت این‌ها قواعد و قوانین خاص خود را دارد. بعضی‌هایشان وقف است و برخی مالکیت خصوصی دارد. یعنی نمی‌شود ما با یک جمله همه این‌ها را دچار مشکل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد اگر بشود در خصوص مطالعه وضع این گورستان‌ها داشته باشیم خوب است. یعنی مطالعه کنیم که وضعیت گورستان‌ها چگونه است؟ طبیعتا برخی از این‌ها متعلق اوقاف است، برخی مربوط به میراث فرهنگی است و مراکز دیگری هم در این کار دخیل هستند که جا دارد در مورد همه این‌ها مطالعه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت این بحثها از دوره‌های پیش هم بوده است و موضوعاتی مانند پیش بینی گورستان دیگری برای تهران مطرح بود که خود مساله خاصی است و شرایط دشواری دارد که باید در مورد آن ها از جمله زمین گورستان و مسائل فقهی آن دقت شود.

کد خبر 410390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha