مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آخرین وضعیت حمل و نقل عمومی در روز‌های برفی تهران خبر دارد.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: متاسفانه به دلیل خود مالک بودن تاکسی‌ها و تعدد مدیریت بر تاکسیرانی هنگام بارش باران یا برف و ایجاد شرایط خاص شاهد برخی ناهماهنگی ها در عملکرد تاکسی‌ها هستیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی گفت: از نخستین ساعات یکشنبه 16 دی برای جلوگیری از تردد خالی تاکسی‌ها در سطح شهر و ازدحام مسافران در برخی از خطوط تمام گشت‌های تاکسیرانی در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران در حال بازدید از وضعیت و عملکرد تاکسی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: با این وجود مشکلات زیادی در مورد آژانس‌ها و تاکسی‌های برخی از خطوط وجود داشته که این مشکلات ناشی از خودمالک بودن این خودروها و چندگانگی مدیریتی است.

تشکری هاشمی افزود: کنترل و هدایت آژانس‌ها در اراده سازمان تاکسیرانی نیست و در واقع زیر نظر وزارت بازرگانی قرار دارند یعنی نهادی علاوه بر رسیدگی به وضعیت میوه و گوشت در حمل و نقل و ترافیک نیز دست دارد.

به گفته وی باید وضعیت تاکسی‌ها تغییر کند و همه آن‌ها زیر نظر چند شرکت فعالیت داشته باشند تا شرکت‌ها مسئولیت تردد آنها، ساعت کار و نرخ کرایه‌ها را برعهده گیرند و نظارت بر تاکسی‌ها امکان پذیر شود.

معاون شهردارتهران در ادامه گفت: با سیستم کنونی چاره‌ای جز اعزام گشت‌های تاکسیرانی و برخورد چهره به چهره با رانندگان و هدایت تاکسی‌ها به نقاط پر ازدحام و حساس نداریم.

وی همچنین در مورد وضعیت نخستین خط BRT در روز جاری گفت: 7 تیم به طور مداوم مسیر 7/18 کیلومتری BRT را تحت کنترل دارند تا تردد اتوبوس‌ها در این مسیر به درستی صورت گیرد و از توقف‌های بی دلیل جلوگیری شود.

تشکری افزود: در این خط به دلیل ترافیک اتوبوس‌ها توقفی 15 تا 20 دقیقه‌ای داشتند که خوشبختانه با اعزام سریع نیرو و اقدامات لازم تردد اتوبوس‌ها به حالت عادی بازگشت.

وی تاکید کرد: تجمع زیاد مسافر در ایستگاه‌های BRT و ترافیک در معابری که به صورت اشتراکی بین خودروهای شخصی و اتوبوس‌های BRT  وجود دارد مانند حریم میادین، گاه باعث کندی حرکت اتوبوس‌ها می‌شود که خوشبختانه با حضور بازرسان در این خط سعی بر آن شده که مشکلات را در این روزها به حداقل برسانیم.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شهروندان تهرانی از ایستگاه‌های BRT به دلیل مسقف بودن رضایت دارند گفت: برای باز نگه داشتن مسیر این خط از ساعت 4 صبح به صورت کار نمک پاشی صورت گرفته است تا این مسیر مسدود نشود.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگراه محمدعلی جناح از آزادی تا صادقیه و بزرگراه شیخ فضل الله نوری از مسیر اتوبان تهران - کرج تا پل ستارخان مهمترین معابری هستند که ترافیک نسبتا سنگین بوده و با تمهیدات ویژه سعی بر آن داریم که مانع از انسداد همه معابر شویم.

کد خبر 41040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز