چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ در سومین جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات از ورود ۶ هزار تن کاغذ به کشور خبر داد.

جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات

سومین جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در ساختمان معاونت مطبوعاتی و به ریاست معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور نمایندگان موسسات مطبوعاتی و برخی واردکنندگان کاغذ، برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی،سید محمدرضا دربندی، سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ با اشاره به اینکه برخی مصوبات جلسات پیشین، هم اکنون وارد مراحل اجرا شده است، افزود: در جلسه امروز مقرر شد که شرکت «ارمغان گستر نوید» ۶ هزار تن کاغذ خود را که در مراحل نهایی ورود به کشور قرار دارد بلافاصله پس از ورود، با احتساب سود معقول، در اختیار رسانه‌های متقاضی قرار دهد. همچنین پروفرماهای مربوط به کاغذ مورد نیاز روزنامه جام‌جم به میزان ۳۵۰۰ تن و روزنامه خراسان به میزان ۴۰۰ تن نیز تایید شد.

او ادامه داد: مقرر شد کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، سازوکارهای مشخصی برای قیمت‌گذاری و نحوه توزیع کاغذ وارد شده را تهیه و در اختیار شرکت‌های واردکننده در بخش خصوصی قرار دهد.

سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ، مذاکره گسترده با بانک‌ها برای حل مشکلات نقدینگی واردکنندگان و همچنین مذاکره با شرکت‌های هندی و اندونزیایی برای واردات بیشتر کاغذ را از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه عنوان کرد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: مطابق تصمیم اعضای کمیته، به دلیل محدودیت‌های موجود، روزنامه‌های بزرگ باید راسا اقدام به تامین کاغذ مورد نیاز خود کنند.

دربندی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، نهایت تسهیلات لازم را برای واردکنندگان کاغذ مهیا کند.

در پایان نشست، گزارش شرکت‌هایی که با ارز دولتی اقدام به واردات کاغذ کرده‌اند، توسط نماینده حراست خوانده شد.

کد خبر 410412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha