همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مورد همزمانی سفر وی به مسکو با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وجود یا عدم حضور او در روسیه هیچ تاثیری در ماموریت استراتژیک ما در مسکو ندارد.

ولایتی

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی که قرار است پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را به پوتین رئیس جمهور روسیه ابلاغ کند، در بدو ورود به مسکو اظهار کرد: رابطه ایران و جمهوری فدراتیو روسیه رابطه‌ای استراتژیک است و در طی سال‌های اخیر مجموعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای رو به افزایش وارتقاء بوده وهمکاری‌هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به محوریت ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیان آن صورت گرفت در سوریه و سایر کشورهای منطقه یک الگوی مثال زدنی از همکاری‌های مثبت بین ایران و روسیه است که فقط یک رابطه استراتژیک و بلند مدت می‌تواند چنین همکاری‌هایی را توجیه کند.

وی افزود: از سوی دیگر در حوزه بین‌المللی هم کمک‌هایی که روسیه به جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل کرد و همکاری‌هایی که دو طرف در برجام داشته اند، از مصادیق دیگر همکاری‌های راهبردی بین دو کشور است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین بیان کرد: مضافا بر این که روابط دو جانبه در حوزه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته‌ای حکایت از یک برنامه دراز مدت بین دو کشور می‌کند و شرایط کنونی که شرایط بسیار حساسی است که دنیا تحت تاثیر هژمونی یک فرد عاصی به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا نسبت به قوانین بین‌المللی است ضرورت این همکاری‌ها بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: باید بگویم وجه این که بنده افتخار این را دارم حامل پیام رهبری و رئیس جمهور باشیم همین وضعیت ویژه و حساس کنونی جهان است و اگر ان شالله گفت‌وگوهای بنده با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات این کشور آن‌طور که انتظار می رود پیش برود باید گفت این سفر یک نقطه عطفی در روابط استراتژیک دو کشور است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مورد همزمانی سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفر وی به مسکو گفت: ایشان یک آدم دوره گردی است که هر روز در یک نقطه از جهان سفر کرده و اظهارات بی مبنا و بی منطقی می‌کند و کم کم به جایی رسیده که کسی به حرف‌های او اهمیتی نمی‌دهد؛ لذا وجود یا عدم حضور او در روسیه هیچ تاثیری در ماموریت استراتژیک ما در مسکو ندارد.

کد خبر 410437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha