همشهری آنلاین: ائتلاف تحت امر آمریکا صبح امروز (جمعه) در جنایتی جدید در استان دیر الزور در مرز سوریه و عراق باعث کشته شدن ۳۰ غیرنظامی شد.

۳۰ کشته و ده‌ها زخمی غیر نظامی در جنایت جدید ائتلاف آمریکا در دیرالزور سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی در تازه‌ترین جنایت خود در سوریه، مناطق مسکونی را در حومه بوکمال در جنوب استان مرزی دیرالزور هدف قرار دادند که به دنبال آن بیش از ۳۰ تن از شهروندان سوری کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

همچنین در پی این حملات تعداد زیادی منزل مسکونی تخریب شد.

بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه در این حمله هوایی ائتلاف که علیه مواضع داعش انجام شده نزدیک به 20 عضو این گروه تروریستی نیز کشته شده‌اند.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز با پذیرش ضمنی مسئولیت این بمباران اعلام کرد جنگنده‌ آنها و یا نیروهای همپیمان‌شان "احتمالا حملاتی را در نزدیکی منطقه‌ای که گفته می‌شود ده‌ها غیر نظامی کشته شده‌اند، انجام داده‌اند."

همچنین خبرگزاری سانا در گزارشی اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف بین المللی با حمله به مناطق مسکونی در دو منطقه "باغوز فوقانی" و "سوسه" واقع در حومه بوکمال، بیش از ۳۰ تن از شهروندان سوری را کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

ائتلاف بین‌المللی تاکنون ده‌ها بار به بهانه حمله به عناصر داعش در سوریه، غیرنظامیان سوری را هدف حملات خود قرار داده است.

کد خبر 410553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha