همشهری آنلاین: دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: ایران نخستین کشور خاورمیانه و آسیای جنوب غربی در راه‌اندازی مدارس طبیعت است.

مدرسه طبیعت در خاورمیانه نخستین بار در ایران دایر شد

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز شنبه در حاشیه افتتاح دومین مدرسه طبیعت چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی مدارس طبیعت از 30 سال گذشته در کشورهایی نظیر فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک آغاز و پس از گذر از کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، اندونزی و مالزی چهار سال پیش وارد ایران شد.

وی استقبال بخش خصوصی برای مشارکت در راه‌اندازی این مدارس را ستودنی دانست و بیان کرد: با گذشت این مدت، تاکنون کودکان 29 استان از خدمات 77 مدرسه طبیعت در کشور بهره‌مند هستند.

درویش با بیان نبود مدرسه طبیعت در استان‌های قم و خوزستان اظهار داشت: راه‌اندازی مدارس در این استان‌ها در دست پیگیری است.

وی استاندارد این مکان‌ها را پنج هزار متر مربع برای هر مدرسه طبیعت و یک مدرسه به ازای 20 هزار کودک عنوان کرد.

وی درباره کیفیت مدارس طبیعت در ایران نسبت به دیگر کشورها گفت: تنوع اقلیمی، فرهنگی و تنوع زیستی در اقصی نقاط کشور، مدارس طبیعت ایران را در جهان منحصر بفرد کرده است.

کارگاه‌های کاشت سبزی و صیفی‌جات، ساخت سرپناه، کارگاه حشره و ساخت خانه حشرات، ساخت مسیر پابرهنه رو، کارگاه ساخت خشت، ماست‌بندی، پخت نان و بهره‌مندی از همکاری تسهیل‌گران و مربیان از امکانات مدارس طبیعت است.

همچنین این مدارس آماده پذیرش کودکان 2 تا 13 هستند.

کد خبر 410717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha