همشهری آنلاین: در پی تشدید اختلافات در کابینه بریتانیا در رابطه با خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ترزا می نسبت به امکان اجرا نشدن برگزیت هشدار داده است. او گفته موضع سختی را در مذاکرات با اتحادیه اروپا اتخاد خواهد کرد.

هشدار ترزا می به مخالفان | شاید برگزیتی در کار نباشد

به گزارش دويچه وله، ترزا می در یادداشتی برای روزنامه میل آن ساندی تأکید کرد موضع سفت و سختی را در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا اتخاذ می‌کند.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا هشدار داد، در صورت ادامه خط مشی کنونی این خطر وجود دارد که طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) اصلا به اجرا درنیاید.

می در یک یادداشت مهمان برای روزنامه "میل آن ساندی" نوشت: «ما باید هدف را جلوی چشمان‌مان داشته باشیم، در غیراینصورت این خطر وجود دارد که در نهایت برگزیتی در کار نباشد.»

نخست‌وزیر بریتانیا خاطر نشان کرد که تردیدها و انتقاد‌های برخی از هم‌حزبی‌های خود را درک می‌کند اما آنها تا به امروز هیچ "پیشنهاد جایگزین عملی" ارائه نداده‌اند.

دولت ترزا می در روزهای گذشته به دلیل شدت گرفتن اختلافات میان او و برخی از اعضای کابینه بر سر برگزیت با بحرانی عمیق روبرو بوده است. هفته گذشته ابتدا وزیر امور برگزیت و سپس وزیر خارجه در مخالفت با طرح‌های می از سمت‌های خود استعفا دادند.

بریتانیا کمتر از یک سال دیگر (۲۹ مارس ۲۰۱۹) فرصت دارد تا از اتحادیه اروپا خارج شود. هفته گذشته اعضای کابینه ترزا می توافق کردند تا منطقه‌ای آزاد برای تجارت با اروپا ایجاد شود. این توافق باید به تصویب پارلمان برسد.

در این بین شماری از اعضای حزب محافظه‌کار با ابراز مخالفت با توافق یادشده، ابراز نگرانی کردند که بریتانیا در اینصورت همچنان با بازار مشترک اتحادیه اروپا مرتبط خواهد بود و اتحادیه اروپا در روند مذاکرات با بریتانیا خواسته‌های بیشتری را مطرح خواهد کرد. مخالفان خواستار خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

ترزا می در یادداشت خود برای روزنامه "میل آن ساندی" تأکید کرد موضع سفت و سختی را در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا اتخاذ می‌کند. او نوشت طرح او برای برگزیت "فهرستی از آرزوها نیست که مذاکره‌کنندگان بخواهند خوب‌هایش را برای خود سوا کنند. بلکه این طرح یک برنامه کامل با مجموعه‌ای از پیامدهای غیرقابل مذاکره است."

استراتژی برگزیت ترزا می از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا نیز به سختی مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ در سفر اخیر خود به لندن در مصاحبه‌ای با روزنامه "سان" گفته بود برنامه فعلی دولت ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند مانع از انعقاد یک توافق تجارت آزاد میان بریتانیا و آمریکا شود.

کد خبر 410750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha