سید محمد فخار -خبر‌نگار: صبح ۲۳ تیر ماه در مراسم بازگشایی فاز نخست خط ۷ متروی تهران که استاندار و یکی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند، خبری نو برای بهبود پروژه‌های شهری پایتخت شنیده شد؛

شهر

جایی که سید محمدعلی افشانی از قول مساعد بانک‌ها برای مشارکت با شهرداری تهران در اتمام طرح‌های شهری خبر داد.سیستم بانکی به‌علت طلب دوره‌های سابق از شهرداری تهران که عمدتا بابت پروژه‌های عمرانی است امروز رغبتی برای تأمین منابع ندارد، با این حال جلسات زیادی با مسئولان بانکی برگزار شده تا مشارکت بیشتری داشته باشند و آنها قول مساعد دادند.

با توجه به منابع محدود، باید در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه، پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد. تأکید مدیریت شهری در این‌باره آن است که تأمین منابع باید هر چه سریع‌تر باشد تا پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسد. افشانی در این‌باره گفت: متأسفانه به‌علت علاقه وافر برای کلنگ‌زنی و جلوی دوربین بودن بعضی مسئولان شاهدیم که کلنگ پروژه‌ها خورده می‌شود، اما به‌دلیل کمبود منابع برای پیشبرد همزمان، سال‌ها پروژه‌ها در خاک می‌مانند و پیش نمی‌روند.

شهردار تهران از مردم تهران خواست که برای بهبود وضعیت شهر در حوزه‌های مختلف مشارکت کنند تا خدای ناکرده یک نفر جرأت نکند که به اموال مردم دست اندازی کند و البته باید در ابتدا یک نظام سیستمی در داخل شهرداری ایجاد شود و نظارت باید جزء به جزء باشد.

  • بازگشایی با ایمنی کامل

خط7 متروی تهران 13‌ماه پیش از این توسط شهردار اسبق افتتاح شده بود، اما در آن زمان هیچ توجهی به ایمنی تردد شهروندان نشده بود. به همین علت بود که این خط از آبان96 بسته شد تا ایمنی آن تأمین شود و در این راه ایمنی 21مورد اصلاح و 5 ایستگاه خط7 بازگشایی شد.

شهردار تهران در آیین بازگشایی این خط اعلام کرد: ایمنی پروژه‌های عمرانی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است. وی گفت: در زمان من پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد، افتتاح نمی‌شود. براساس گفته‌های آقای شهردار، توسعه و تجهیز مترو کمک زیادی برای حل دو مشکل ترافیک و آلودگی هوا می‌کند و بر همین اساس مهم‌ترین مأموریت شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی خواهد بود و توسعه آن هم به بهبود ترافیک و آلودگی هوا کمک زیادی می‌کند.

آنگونه که افشانی اعلام کرده، اگر بین صحبت و عمل فاصله نیفتد اعتماد بیشتری برای مردم ایجاد می‌شود و این اعتماد سبب می‌شود تا آنها همراهی بیشتری داشته باشند. خبر مهم دیگر درباره مترو این بود که برای بازگشایی خط۷ به‌صورت کامل بیش از 2500میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است اما برای ۵ ایستگاهی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت ۲۳۴میلیارد تومان هزینه شد.

  • اهمیت ایمنی تردد در شهر

استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد و تکمیل ایمنی مترو، اهمیت بالایی دارد و افشانی تأکید دارد تا پروژه‌ای که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد از ایمنی لازم برخوردار باشد. موضوع دومی که باید در حوزه مترو به آن توجه شود اینکه نباید به‌علت خشکسالی‌های اخیر از سیلی که ممکن است در تهران جاری شود غافل شد.

افشانی در این‌باره گفت: به معاونت فنی و حمل‌ونقل ابلاغ کردیم که تمامی خطوط مترو و همچنین پروژه‌های عمرانی را ظرف مدت یک‌ماه به‌صورت میدانی بررسی کنند و باید نسبت به وضعیت موجود زمین بررسی‌هایی انجام شود تا خدایی ناکرده سیل نابهنگام و حادثه غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تا دچار حادثه شویم.

  • موتورسیکلت‌های برقی در دستور کار

برقی کردن موتورسیکلت‌ها در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و به گفته افشانی، با سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای برگزار می‌شود تا این موضوع حل و فصل شود. همچنین موضوع 630 واگن مترو نیز به‌نظر می‌رسد در دستور جلسه یکشنبه یا سه‌شنبه کمیسیون فنی شورای اقتصاد قرار گیرد و شاهد آغاز عملیات تولید این واگن‌ها باشیم و این در حالی است که همزمان توسعه دوچرخه و پیاده‌راه نیز در دستور کار است.

  • به کسی بیلبورد داده نشده است

موضوع اختصاص ۲۰بیلبورد به بهاره افشاری ازجمله حاشیه‌های اخبار این روزهای شهرداری تهران بود که شهردار تهران درباره‌اش گفت: به کسی بیلبوردی داده نشده؛ اگر بیلبوردی در شهر دیدید، آن را به من اعلام کنید. شهردار درباره مطالبات 4500میلیارد تومانی از هلدینگ یاس هم گفت: ابتدا مشخص شود که بدهی وجود داشته و اگر بدهی وجود داشت به هر میزان که بود من آن را باز پس می‌گیرم.

کد خبر 410793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha