پسربچه اهل بندر گروگ استان هرمزگان که توسط آدم‌ربایان ربوده شده بود، پس از ۲۰ روز اسارت در شهرستان ایرانشهر آزاد شد.

حوادث

سوم تیرماه زمانی که سالم شهریاری از خانه‌شان خارج شده بود تا به خانه خاله‌اش برود، توسط 2مرد ناشناس ربوده و از همان زمان تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از آدم‌ربایان آغاز شد. خالد، پدر سالم می‌گوید:«پسرم هر روز به کلاس قرآن می‌رفت و پس از پایان کلاس به خانه باز می‌گشت.

آن روز هم تازه از کلاس قرآن برگشته بود و پس از اینکه وسایلش را به مادرش تحویل داد، راهی خانه خاله‌اش شد اما دیگر بازنگشت. وقتی غیبتش طولانی شد نگران شدیم و شروع به جست‌وجو کردیم تا اینکه یکی از دوستان سالم که روز حادثه داخل کوچه سرگرم بازی بود گفت 2مرد قد بلند را دیده که چاقو به‌دست سراغ پسرم رفته‌ و با تهدید او را سوار یک پراید کرده و متواری شده‌اند. آدم‌ربایان حتی پسر همسایه را تهدید کرده بودند که اگر چیزی به کسی بگوید او را خواهند کشت.»

درحالی‌که تحقیقات پلیس آغاز شده بود، فرد ناشناسی با پدر سالم تماس گرفت و تهدید کرد که اگر به خواسته‌اش نرسد سالم را خواهد کشت. او یکی از آدم‌ربایان بود که با سیم‌کارت متعلق به افغانستان با خانواده گروگانشان تماس گرفته بود و گفت برای آزادی گروگانش 200هزار دلار می‌خواهد. در این شرایط مأموران پلیس با ارائه آموزش‌های لازم به پدر سالم، از او خواستند با آدم‌ربایان وارد معامله شود تا بتوانند در فرصتی مناسب آدم‌ربایان را ردگیری کنند.

یکی از بستگان سالم به همشهری می‌گوید: «پدر سالم لنجدار است و در دوبی کار می‌کند. به‌نظر می‌رسید که آدم‌ربایان از قبل او را شناسایی کرده و نقشه کشیده بودند با ربودن پسرش دست به اخاذی از وی بزنند. با این حال تهیه مبلغ 200هزار دلار برای او غیرممکن بود و آدم‌ربایان در ادامه 50هزار دلار تخفیف دادند و درخواست 150هزار دلار کردند.

تماس‌گیرنده که از سیم‌کارت افغانستان استفاده می‌کرد در روزهای بعد به پدر سالم گفت که باید این مبلغ را تبدیل به ریال کرده و به‌حساب خودش بریزد و بعد راهی افغانستان شود و در آنجا پول را به حسابی که او می‌گوید منتقل کند تا پسرش را تحویل بگیرد. همه اینها نشان می‌داد که ما با یک باند کاملا حرفه‌ای روبه‌رو هستیم.»

  • تماس عجیب

روزها از ربوده شدن سالم می‌گذشت و فرصت پدرش برای تهیه پول رو به پایان بود تا اینکه بعدازظهر جمعه گذشته فرد ناشناسی با او تماس گرفت.«جوان ناشناس مدعی شد که در مرز افغانستان خیلی اتفاقی چند نفر را دیده که پسربچه‌ای را با خود می‌برند و با آنها درگیر شده و توانسته پسربچه را نجات دهد. بعد هم فهمیده که او سالم نام دارد و چندین روز قبل ربوده شده است. او می‌گفت که حاضر است پسربچه را تحویل دهد و از پدر سالم خواست که صبح شنبه برای تحویل گرفتن او به ایرانشهر بیاید.»

هر چند ماجرا عجیب به‌نظر می‌رسید اما پدر سالم به همراه تیمی از کارآگاهان کارکشته پلیس آگاهی هرمزگان راهی ایرانشهر شدند. تماس‌گیرنده محلی را برای تحویل پسربچه تعیین کرد اما وقتی مأموران به آنجا رسیدند وی محل قرار را تغییر داد. «او چندبار محل قرار را تغییر داد.

طوری‌که هوا دیگر تاریک شده بود و در آخرین تماسش به پدر سالم گفت کسی که پسربچه را ربوده خودش بوده و حالا او را در نزدیکی آخرین محل قرار رها کرده است. وقتی پدر سالم و مأموران به آن محل رفتند، سالم را دیدند که در گوشه‌ای ایستاده بود و به این ترتیب او به آغوش خانواده‌اش بازگشت.»

به گفته این شاهد ماجرا؛ «هنوز هم نمی‌دانیم چرا این فرد(تماس‌گیرنده دوم) تصمیم گرفت گروگانش را آزاد کند. جالب اینکه همدستش، یعنی همان فردی که با سیم کارت افغانستان تماس می‌گرفت، از ماجرای آزاد شدن سالم خبر نداشت و حتی پس از آزادی او به پدرش زنگ زد و تهدید کرد که اگر پول درخواستی‌اش را دریافت نکند، سالم را آزاد نخواهد کرد.

شاید این 2 آدم‌ربا با هم دچار اختلاف شده بودند و شاید هم فردی که سالم را نگه می‌داشت، دچار عذاب وجدان شده بود. ماجرا هر چه بود، خدا را شکر می‌کنیم که او سلامت به خانه برگشته است.» در همین حال سردار عزیزالله ملکی، رئیس پلیس هرمزگان گفت: تحقیقات مأموران برای دستگیری آدم‌ربایان ادامه دارد.

کد خبر 410900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha