همشهری آنلاین: عملکرد بورس‌های اروپایی به تحولات دیروز متفاوت بود و پوند نیز در برابر دلار اندکی عقب‌نشینی کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در بازار ارز، دلار در برابر ین و پوند بالا رفت و بهای نفت نیز کاهش یافت. میشائل هیوسون - تحلیل‌گر بازار موسسه " سی ام سی" گفت: شروع معاملات هفتگی در اروپا به مانند بورس‌های آسیایی چندان از حجم بالایی برخوردار نبود.

در بورس وال استریت آمریکا نیز عملکرد مشابهی مشاهده شد و علی‌رغم افزایش فروش بخش خرده‌فروشی و عملکرد خوب گروه بانکی در کسب سود، هم شاخص " داوجونز"، هم " اس اند پی ۵۰۰" و هم " نزدک کامپوزیت" با کاهش به کار خود خاتمه دادند.

پس از پایان مثبت معاملات هفته گذشته، در معاملات امروز به دلیل نگرانی‌ها از تشدید دامنه جنگ تجاری بین ۲ اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا، معامله‌گران باز هم روی به عرضه آوردند. چین گفته است که نرخ رشد سه ماهه دوم این کشور ۶.۷ درصد بوده است که بهتر از سطح هدف‌گذاری شده دولت اما کمتر از رشد سه ماهه نخست سال بوده است.

در بین بورس‌های اروپایی، شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۸ درصد کاهش به ۷۶۰۰.۴۵ واحد رسید اما شاخص " دکس" بورس فرانکفورت ۰.۲ درصد بالا رفت تا سطح ۱۲۵۶۱.۰۲ واحدی را نشان دهد. در فرانسه نیز شاخص " کک" از همتای انگلیسی اش تبعیت کرد و با ۰.۴ درصد کاشه به ۵۴۰۹.۴۳ واحد رسید.

پس از آن که گزارشات جدید از وضعیت مالی " دویچه بانک" حاکی از احتمال سوددهی سهام این بانک در سه ماهه دوم سال بود، ارزش نماد بزرگ‌ترین بانک آلمان ۷.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰.۳۱ یورو رسید.

هر پوند در حال حاضر به ۱.۳۲ دلار و هر یورو به ۱.۱۷ دلار رسیده است. هر دلار نیز به ازای ۱۱۲.۴۱ ین ژاپن و ۶.۶۸ یوان مبادله می‌شود.

کد خبر 410931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha