مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن در شرف وقوع است: طولانی‌ترین خسوف قرن ۲۱

lunar eclipse

 آنچه این ماه‌گرفتگی را متمایز ساخته تقارن آن با یک واقعه نجومی دیگر است: همزمان می‌توان مریخ را از نزدیک‌ترین فاصله رؤیت کرد!

به گزارش خبرگزاری آنلاین:بشر در آستانه یک ماه‌گرفتگی کامل (خسوف) قرار دارد که در بسیاری از مناطق، از جمله ایران و آلمان قابل مشاهده است. ساکنان قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا، استرالیا و بخش‌هایی از آمریکا می‌توانند شاهد این رخداد نادر باشند.

قرار است این خسوف روز جمعه ۲۷ ژوئیه (۵ مرداد) اتفاق بیفتد. زمان ماه‌گرفتگی کامل در آلمان بین ساعت‌های ۲۱ و ۳۰ و ۲۳ و ۱۴ دقیقه اعلام شده است.

این ماه‌گرفتگی که در آلمان به آن "موفی ۲۰۱۸" (مخفف ماه‌گرفتگی) گفته می‌شود طولانی‌ترین خسوف قرن ۲۱ خواهد بود و مرحله کامل آن ۱۰۳ دقیقه طول خواهد کشید.

ساکنان آلمان در صورتی که هوا یاری کند می‌توانند شاهد این ماه‌گرفتگی باشند. طبق گزارش رسانه‌های ایران در صورتی که هوا مناسب باشد در همه جای ایران نیز می‌توان این واقعه را با چشم غیرمسلح دید.

  • ویژگی "موفی ۲۰۱۸"

وجه تمایز "موفی  ۲۰۱۸" به غیر از طول مدت آن یک اتفاق نجومی دیگر است که همزمان رخ خواهد داد. در ۲۷ ژوئيه سال جاری سیاره زمین اصطلاحا از مریخ، همسایه سرخ خود سبقت می‌گیرد و در همین حین فاصله زمین و مریخ به‌شدت کم خواهد شد.

به دلیل کم شدن فاصله این دو سیاره مریخ که با نور روشن خود جلب توجه خواهد کرد در تمامی شب قابل رؤیت می‌شود.

کد خبر 411294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha