همشهری آنلاین: در حالی که جشنواره فیلم لوکارنو با پایان یافتن ماه جولای شروع می‌شود، برندگان ۵ جایزه ویژه این جشنواره تعیین شده‌اند.

سینما

به گزارش مهر به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو هر سال ۵ جایزه ویژه اهدا می‌کند که شامل پاردو دونوره مانور، جایزه اکسلنس، پرمیو ریموندو رزونیکو، جایزه تیسینومودا و جایزه کلوپ پلنگ است که این جشنواره برندگان امسال این جوایز را معرفی کرده است.

جایزه پاردو دونوره دونور که تاکنون ۲۸ سال است که به استادی از سینمای معاصر اهدا می‌شود، امسال به برونو دومون فیلمساز و فیلمنامه‌نویس ۶۰ ساله فرانسوی تعلق می‌گیرد. وی ۱۰ فیلم بلند در کارنامه‌اش دارد و جوایز متعددی از جشنواره کن دریافت کرده است.

جایزه برتری (Excellence Award) که جایزه‌ای معتبر برای تجلیل از چهره‌های مشهور است که با توانایی‌های خود موجب غنای سینما شده‌اند امسال به ایتن هاوک تعلق می‌گیرد. او امسال با نمایش فیلم «بلیز» که نوشته و کارگردانی خود اوست و درباره بلیز فولی موزیسین کانتری آمریکا ساخته شده است در این جشنواره شرکت می‌کند.

جایزه ریموندو رزونیکو که از سال ۲۰۰۲ و به یاد مردی که تقریبا ۲۰ سال رییس این فستیوال بود ایجاد شده و به بهترین فیلمساز مستقل اهدا می‌شود، امسال به تد هوپ تعلق می‌گیرد. وی تهیه کننده مستقل آمریکایی و ۵۶ ساله است.

جایزه ویژن تیسینومودا که از فردی تجلیل می‌کند که با آثار خلاقه‌اش چشم‌اندازهای جدیدی در سینما گشوده باشد به کایل کوپر طراح آمریکایی ۵۶ ساله اهدا می‌شود. او کارگردان بیش از ۳۵۰ جلوه تصویری در سکانس‌های مختلف سینمایی و رسانه‌های دیگر تصویری بوده است.   

جایزه کلوپ پلنگ که برای تجلیل از فردی که آثارش نشانه‌ای خاص در تصویر عمومی ایجاد کرده اهدا می‌شود، امسال به مگ رایان تعلق می‌گیرد. این جایزه از سال ۲۰۱۳ ایجاد شده و پیشتر به فی داناوی، میا فارو، اندی گارسیا، استفانیا ساندرلی و آدرین برودی اهدا شده بود.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو که پس از کن، ونیز و برلین مهمترین جشنواره سینمایی اروپا به حساب می‌آید از یکم تا ۱۱ آگوست (۱۰ تا ۲۰ مرداد) در سوییس برگزار می‌شود.

کد خبر 411341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha