فریبا خانی: بهارشیراز، نام خیابانی در تهران است که سال‌ها در آن زندگی کرده‌‌ام. بهار شیراز، نامی است که خیلی از ایرانیان را وسوسه می‌کند که شیراز را در فصل بهار ببینند.

شيراز، هميشه مهد ادبيات و هنر بوده؛ حالا به نمايشگاه «بهارِشيراز» مي‌رويم؛ يك نمايشگاه گروهي نقاشي درنگارخانه‌ي لاله.

محمدحسين سعلبي‌فرد، مدير نگارخانه‌ي لاله درباره‌ي اين نمايشگاه به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «اين دومين نمايشگاه گروهي هنرمندان جوان شيرازي است كه در گالري لاله برپا مي‌شود. هدف ما حمايت از هنرمندان شهرستاني است و سعي‌ مي‌كنيم آثار آن‌ها در پايتخت به نمايش درآيد؛ اين راهي است براي شناساندن اين هنرمندان به جامعه‌ي هنري كشور.

در اين نمايشگاه منتخبي از آثار هنرمندان جوان شيراز به انتخاب همايون سليمي، رضا خدادادي و علي جهانگرد گردآوري شده و در نگارخانه‌ي لاله، در معرض ديد عموم قرار گرفته است.»

از او مي‌پرسيم چرا بهار شيراز؟ و او مي‌گويد: «بهار شيراز، عنواني است براي ديده‌شدن بخشي از هنرمندان جوان شيراز و آثار اين هنرمندان كه در حال رشد است. اين هنرمندان رويكردهاي متنوعي دارند و يك نوع جست‌وجوگري در كارهاي آن‌ها ديده مي‌شود. اين نمايشگاه مي‌تواند، زمينه‌‌سازِ ظهور نسل جديدي از هنرمندان باشد؛ هنرمنداني که برآنند محدوديت پذيري گفتمان‌هاي هنري غالب را به چالش بکشند.»

سعلبي فرد، هم‌چنين مي‌گويد: «در اين نمايشگاه، بيش از 40 اثر نقاشي ارائه شده كه برخي از آثار، تصويري از ميراث هنريِ عميق بومي و ايراني را در خود دارد و برخي ديگر خارج از سنت‌هاي قومي محلي، شخصي‌نگاري شده‌اند.»

نمايشگاه تا دوم مرداد 1397 و به استثناي روزهاي تعطيل از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 و روزهاي پنج‌شنبه فقط تا ساعت 13 داير است. نشاني نگارخانه‌ي لاله: خيابان فاطمي، شمال پارك لاله.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha