یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: قمار نتفلیکس در ۲۰۱۱ بر سر «خانه پوشالی» پرخطر به نظر می‌رسید اما هفت سال بعد کمتر کسی می‌تواند تلویزیون را بدون نتفلیکس تصور کند.

شبکه نتفلیکس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از آبزرور، همان‌گونه كه واژه گوگل زماني فقط يك اسم خاص بود و بعدها به يك فعل و البته بخشي از زندگي روزانه مردم تبديل شد، نتفليكس هم در سال‌هاي اخير جايگاه خود را در واژه‌نامه فرهنگي دنيا يافته و تثبيت كرده است. امروز نام اين شبكه تلويزيوني در زندگي آنلاين و رسانه‌اي همان نقشي را ايفا مي‌كند كه اي‌بي، اپل و برخي ويدئوهاي پربازديد در يوتيوب داشته و دارند.

گرچه برنامه‌هاي مديران شبكه نتفليكس براي افزايش تعداد مشتركان و بيشتر شدن سود در سه ماه دوم سال 2018 طبق انتظار پيش نرفت اما نمي‌توان آن را هم يك شكست مطلق دانست. اين شبكه آمريكايي در فصل دوم امسال پنج ميليون و 150 هزار مشترك ديگر شامل 4.47 ميليون مشترك بين‌المللي گرفت يك تقريبا حدود يك ميليون نفر كمتر از برآوردهاي اوليه نتفليكس در ماه آوريل امسال بود.

در حالي كه در سه ماهه دوم سال گذشته نتفليكس 66 ميليون دلار (15 سنت به ازاي هر سهم) سود داده بود، اين رقم پس از يك سال به 384 ميليون دلار سود (85 سنت به ازاي هر سهم) رسيد. درآمدهاي شركت هم از دو ميليارد و 790 ميليون دلار در فصل دوم سال گذشته به سه ميليارد و 910 ميليون دلار در بازه زماني مشابه امسال افزايش يافت تا نشان دهد نتفليكس در حال تبديل شدن به شبكه تلويزيوني شماره يك در دنياست.

مديران نتفليكس براي رسيدن به اهداف تعيين‌شده خود فقط در شش ماه اول امسال بيش از يك ميليون دلار صرفا در بخش توليد محتوا و جذب چهره‌هاي سرشناس هزينه كرده‌اند كه 577 ميليون دلار آن سهم سه ماه دوم 2018 است. سهم توسعه بخش فني هم از هزينه‌هاي جاري نتفليكس 317 ميليون دلار در سه ماه گذشته بوده و انتظار مي‌رود با آماده نمايش شدن برنامه‌ها و سريال‌هاي تازه، استقبال مردم از اين شبكه بسيار بيش از گذشته شود.

ريد هستينگز، ميلياردر آمريكايي و رئيس و مدير عامل نتفليكس به سهامداران اطمينان داده است كه شركت با وجود برخي ناكامي‌هاي مقطعي به روند رو به رشد خود ادامه خواهد شد. اچ‌بي‌اُ، ديزني، آمازون، اپل، وارنر، فاكس و كام‌كست در آمريكا، پروزيبن در آلمان و سالتو در فرانسه جدي‌ترين رقيبان نتفليكس در بازار پرهياهوي شبكه‌هاي خصوصي هستند و دوام آوردن و رشد كردن در ميان اين رقبا كاري است كه نتفليكس از عهده آن برمي‌آيد.

بزرگ‌ترين برنامه‌سازان تلويزيون نتفليكس را جايي مي‌دانند كه با سرمايه بي‌نهايت خود مي‌تواند به آرزوهاي آنها جامه عمل بپوشاند. اين شبكه براي سال 2018 حدود هشت ميليارد دلار بودجه در نظر گرفته كه 85 درصد آن صرف توليد برنامه‌ها و سريال‌هاي تازه مي‌شود. اين عدد را مقايسه كنيد با 510 ميليون پوند سرمايه شبكه چنل فور انگليس كه سال گذشته براي توليد برنامه‌هاي اصيل هزينه شد.

دورخيز آمازون براي سرمايه‌گذاري يك ميليون پوندي روي سريال «ارباب حلقه‌ها»، برنامه اپل براي بازسازي سريال قديمي استيون اسپيلبرگ و امضاي قرارداد همكاري با جنيفر آنيستن و برنامه‌هايي كه HBO براي درخشش بيشتر در دنياي تلويزيون دارد، در كنار سرمايه‌گذاري گسترده نتفليكس بيش از همه به سود بينندگان تلويزيون است؛ گروهي كه فقط با چند اپليكيشن روي گوشي همراه مي‌توانند بهترين‌هاي دنيا را مقابل چشم بياورند.

کد خبر 411414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha