همشهری آنلاین: قائم مقام و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: دختران شین آبادی در داخل کشور درمان می‌شوند و نیازی به اعزام خارج از کشور وجود ندارد.

دانش آموزان شین آبادی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، طیب قدیمی افزود: 12 نفر از این دانش آموزان دچار سوختگی و آسیب‌های ظاهری و عملکردی شده اند و بهبود و درمان آنها، یک پروسه زمانبر است که به اعمال جراحی ترمیمی، لیزر و لباس‌های مخصوص سوختگی نیاز دارد.

وی ادامه داد: تاکنون اعمال جراحی و ترمیمی مورد نیاز برای این دانش آموزان به درستی انجام شده است و یک ماه پیش، مجددا توسط تیم تخصصی بیمارستان حضرت فاطمه (س) ویزیت کامل شدند و مراحل درمانی در سال‌های آینده برای آنها درنظرگرفته شد.

قائم مقام و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: پس از اخذ نظر کارشناسی تیم تخصصی درمان این مصدومان، نشستی بین مسئولان معاونت درمان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران برگزار و تفاهم‌نامه ای امضا شد و در آن جلسه، درخصوص تامین منابع مالی توسط وزارت بهداشت، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز و نظارت بر عملکرد این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین انجام مراحل درمانی و درمان‌های کمکی توسط بیمارستان حضرت فاطمه (س)، تصمیم گیری شد.

قدیمی اظهار داشت: منابع مورد نیاز برای تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان دختران شین آبادی مانند لیزر، پروتزهای انگشت و لباس سوختگی تامین شده است و در آینده نزدیک این امکانات تهیه می‌شود. همچنین در فاصله ای که این دستگاه‌ها برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) تامین نشده باشد، دانشگاه علوم پزشکی ایران موظف است که با نظر تیم تخصصی درمان این مصدومان، امکانات سایر بیمارستان‌های تحت نظر پوشش خود را در اختیار آنها قرار دهد.

وی با اشاره به برگزار شدن کنگره سوختگی در اسفندماه سال گذشته، گفت: در آن کنگره، تعدادی از اساتید سوختگی کشورهای پیشرفته حضور داشتند و دختران شین آبادی توسط آنها معاینه شدند و از هر کدام از این اساتید، طرح تخصصی برای درمان دختران شین آبادی گرفته و با طرح درمانی تیم تخصصی آنها در بیمارستان حضرت فاطمه (س) مقایسه شد؛ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که طرح درمانی اساتید ایرانی، جامع و کامل‌تر است.

قائم مقام و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت، هماهنگی‌ها و مکاتباتی را با دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که محل سکونت دختران شین آبادی تحت پوشش این دانشگاه است، انجام داد تا در صورت نیاز به حمایت‌های روانی، از این خدمات تخصصی بهره‌مند شوند.

کد خبر 411447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha