همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت:

دستگاه‌ها و نهادها موظف به حفظ فضاهای مشجر خود شوند

از آقای سپنتا نیکنام، اعضای شورا و ریاست شورای شهر یزد که چنین معقول و قاطع و مداوم و با آرامش و تدبیر این مسأله را پیگیری کردند و به نتیجه رساندند تشکر می‌کنم.

آقای مهندس سفید گفته بود اگر این مسأله به نتیجه نرسد از عضویت در شورا انصراف خواهد داد و نمی تواند به عنوان رئیس شورا پاسخگوی حق الناس باشد.

  • تسلیت بابت شهدای غرب و درگذشت آیت اله تهرانی

احمد مسجدجامعی درادامه به موضوع شهدای غرب کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بابت شهدای اخیر در غرب کشور تسلیت می گویم و یک تسلیت دیگر هم بابت درگذشت آیت اله مرتضی تهرانی که برادر بزرگتر آیت اله مرحوم مجتبی تهرانی بودند، این خاندان روحانی سابقه بیش از دو قرن زندگی در تهران دارند و نسلی از آخوندهای عالم و عامل و بی سر و صدا بودند که به کار آخوندی شان می پرداختند و گره گشای کار مردم بودند. از آن آخوندهای پر سر و صدا نبودند، این ضایعه را به مردم تهران تسلیت عرض می کنم.

  • بازدید از باغ برره و ضرورت حفظ باغات

وی با اشاره به بازدید خود از باغ برره گفت: در تهرانگردی هفته های پیش برای نخستین بار با خبرنگاران به بازدید باغ برره رفتیم. در این جا از خبرنگاران تشکر می کنم که برای حفظ این باغ با ما همراه شدند. همچنین از یکی از کارمندان شهرداری هم متشکرم که روکرد به خبرنگاران و گفت شما به کمک ما بیایید تا اینجا را حفظ کنیم و گفت حضور شما در این جا بی تردید بسیار تاثیرگذار خواهد بود. البته مدیر فضای سبز شهر تهران نیز حضور داشت و ایشان هم در بررسی راهکارهای حفظ باغ مشارکت کرد.
مسجدجامعی ادامه داد: خوشبختانه برای آن باغ با پیگیری همکارانم در شورا اتفاقات خوبی رخ داد و در ادامه آن بنیاد مستضعفان تصمیم خوبی گرفت و 150 هزار متر مربع از فضای مشجر را که در 15 باغ در تهران در مالکیت بنیاد هست را تعهد کرد که همچنان باغ بماند.

عضو شورای شهر تهران افزود: البته ما در منطقه 14 یک باغ داریم که مشهور به باغ وثوق الدوله و محل فیلمبرداری سریال شهرزاد است و اهالی از ویرانی آن گله دارند. در خیابان فرشته هم باغ الهیه را داریم که همین وضعیت را دارد. این ها عموماً بلاتکلیف است. در عین حال باید گفت این خبر خوبی است که بنیاد چنین تعهدی را پذیرفته است. پیشنهادم این است که آقای افشانی شهردار و ما بعنوان شورا پیگیری کنیم که این تعهد همه دستگاههای دولتی و نهادها باشد.

مسجدجامعی ضمن اشاره به تذکر میلانی عضو دیگر شورای شهر در خصوص محله منظریه گفت: تذکری که آقای میلانی داد بسیار تذکر به جایی است، منظریه را مگر می شود حراج کرد، ما در دولت پیشین هم داشتیم که پارک پردیسان در معرض چنین آسیبی قرار گرفته بود و قرار بود فضاهای مشجر و به هم پیوسته را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و تا جایی هم کارشان پیش رفت و به هر حال شورا اقداماتی کرد که آن اتفاق نیفتاد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: من پیشنهادم این است که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری این طرح را به دولت ببریم زیرا حفظ فضای مشجر تهران یک وظیفه اخلاقی، عرفی، قانونی و مدنی است، یعنی هر طور که نگاه کنیم بر عهده ماست که این فضاها را حفظ کنیم. اقدام خوب بنیاد درباره حفظ املاک مشجر در تهران مقدمه خوبی است تا بقیه دستگاه ها هم چنین کنند.

  • دولت و دستگاه ها و نهادها به حفظ فضای سبز متعهد شوند

وی در ادامه تصریح کرد: از دولت باید خواست که دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی به حفظ املاک مشجر متعهد بشوند و این دولت است که می تواند با همکاری و پیگری شهرداری ها این خواست عمومی را به الزامی برای دستگاه ها و نهادها تبدیل کند. پیشنهادم این است که طرحی را به دولت ببریم تا همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی مانند بانک ها که فضای مشجر دارند و به صورت های مختلف و با کاربری های گوناگون در این فضاها تصرف می کنند به حفظ فضای سبز و ممنوعیت تغییر کاربری املاک مشجری که دراختیار آنهاست ملزم بشوند. جا دارد این را تبدیل به یک رویه و خواست عمومی برای همه دستگاههای اجرایی کنیم تا فضای سبز خود را به هیچ وجه تغییر کاربری ندهند و حداقل بتوانیم فضاهای موجود را حفظ کنیم.

کد خبر 411482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha