تلگرام هنوز هم پس از گذشت ۸۰ روز از فیلترینگ جنجالی‌ترین اپلیکیشن ایران است. هنوز آماری که موافقان ومخالفان فیلترینگ این پیام‌رسان اعلام می‌کنند، با هم تفاوت‌های جدی دارد.

نمودار ۱

مخالفان فیلترینگ می‌گویند آمارهای ارائه شده از کسانی که بستن این پیام‌رسان را کلید زدند عملا با آنچه در جریان جامعه رخ می‌دهد متفاوت است. اما در طرف مقابل طرفداران فیلترینگ مصرانه می‌گویند کار این پیام‌رسان تمام‌شده و تلگرام به بوته فراموشی سپرده می‌شود.

آخرین سخن در این‌باره را روز شنبه، عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بیان کرده است. به گزارش همشهری، با وجود اینکه بنا به آخرین آمار پیش از اجرای فیلترینگ تلگرام، تعداد کاربران این پیام‌رسان 45میلیون نفر اعلام شده بود، او با استناد به بالا رفتن تعدادکاربران پیام‌رسان‌های داخلی تا 29میلیون‌نفر پیش‌بینی کرده تلگرام به مرور از یادها فراموش می‌شود. در طول چند‌ماه اخیر، چه کسانی، چه آمارهایی از تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها ارائه داده‌اند؟

جدول۱

جدول ۲

  • شکست کامل در مقابل پیروزی مطلق

محمد کاظمی، نماینده مجلس و عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یکی از کسانی است که کمتر از یک هفته پیش، از شکست خوردن طرح فیلترینگ تلگرام گفت. او تأکید کرد، فیلتر کردن نسخه‌های غیررسمی این پیام‌رسان مثل هات‌گرام و طلاگرام نیز به ریزش مخاطب تلگرام کمکی نمی‌کند.

او تأکید دارد که به‌نظرش همه کاربران تلگرام در این پیام‌رسان باقی مانده‌اند. این نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: به اعتقاد من تقریبا تمام افرادی که از تلگرام استفاده می‌کردند پس از فیلتر آن نیز در حال استفاده از این برنامه هستند و طرح فیلتر تلگرام به شکل جدی با شکست مواجه شده است.

معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که با فیلتر شدن تلگرام موافق است اعلام کرده کسانی که اعلام می‌کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است، در اشتباه محض هستند. او در کانال خود در پیام‌رسان سروش اعلام کرده در پیام‌رسان‌های ایرانی که تعدادشان هفت تاست، 29میلیون کاربر عضو شده‌اند که از این تعداد، سهم سروش از همه بیشتر (12.5میلیون نفر)‌است. او با استناد به اینکه پیام‌رسان‌های داخلی در سال گذشته فقط 5میلیون کاربر جذب کرده بودند، می‌گوید: عضوگیری پیام‌رسان‌های بومی پیشرفت قابل توجهی داشته و به‌خاطر جذابیت‌هایی که دارد، توانسته میلیون‌ها نفر را جذب کند.

نمودار

کد خبر 411587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha