سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

علی کدخدازاده - روزنامه‌نگار: ۱- با توجه به وضعیت تحریم‌های پیش‌رو، مسئولان قوای مختلف و سازمان‌ها و نهادها با تبیین وضعیت پیش‌رو به انحای گوناگون از مردم می‌خواهند که با درک شرایط، رفتار و اقدامی مناسب در پیش گیرند

مثلا در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند، خارج نروند، ارز نخرند، سکه انباشت نکنند، قناعت پیشه کنند، تأمین نیازهای ثانویه خود را اندکی به تأخیر اندازند، تأخیر در پرداخت حقوق یا معوقه‌ها را بپذیرند و خلاصه مرد میدان روزهای پیش‌رو باشند.

2- در داستان‌ها آورده‌اند، نادرشاه در یکی از جنگ‌های خود با مرد میانسالی در سپاهش مواجه شد که سخت و دلیرانه می‌جنگید. او را فراخواند و از تبارش پرسید. وی گفت که اهل اصفهان است. نادر به او گفت: پس در زمان حمله اشرف‌افغان به اصفهان و تسخیر آن، تو کجا بودی که شکست خوردید؟ سلحشور اصفهانی گفت: من آنجا بودم اما تو آن روز کجا بودی؟

3- وقتی در خبرها می‌خوانیم که خیل عظیم آقازاده‌ها و فرزندان شخصیت‌های مملکتی در فرنگ درس می‌خوانند و زندگی می‌کنند، وقتی می‌بینی مسئولی که از طبقه متوسط برخاسته اکنون سرمایه‌اش سر به فلک می‌کشد، وقتی انواع اختلاس‌ها و دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های چندصدمیلیاردی را رصد می‌کنی، رد پای صاحب‌منصبان هم در آن دیده می‌شود،

وقتی به مدیران و مشاوران و سرمایه‌گذاران مؤسسات مالی نگاه می‌کنی، مدام نام‌های آشنا می‌بینی، وقتی حجم بزرگ قاچاق را می‌بینی و می‌دانی که افراد غیر متصل نمی‌توانند این حجم قاچاق را وارد کشور کنند، وقتی نام‌ بدهکاران بزرگ بانکی بسیار آشناست، وقتی محاکمات آنها که قبلا سری توی سرها داشته‌اند، روندی بسیار طولانی را طی می‌کند، آن گاه یاد پرسش آن سلحشور اصفهانی از نادر می‌افتی که گفت: آن روزها من بودم اما تو کجا بودی؟

کد خبر 411678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha