همشهری آنلاین: زائرسرای رضوی با حضور آیت‌الله نوری همدانی در مشهد مقدس افتتاح شد.

افتتاح زائرسرای رضوی

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله حسين نوری همدانی در مراسم افتتاح زائرسرای رضوی در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم در مورد آن تاکید شده، مسئله شکر نعمات پروردگار عالمیان است. در 73 جای قرآن خداوند متعال ترغیب به شکر نعمات خود کرده است.

مرجع عالیقدر تشیع بیان کرد: در سوره ابراهیم که سوره چهاردهم قرآن مجید است این مهم مورد تاکید است و هر قدر شکرگزاری بیشتر باشد به همان نسبت نیز پروردگار نعمات خود را افزایش خواهد داد. اگر نعمات پروردگار را بخواهید بشمارید از شمارش آن عاجز خواهید بود. این نعمت‌‌ها از اوج آسمان تا زمین وجود دارد و خداوند تذکر می‌دهد به اینکه باید انسان‌ها سپاسگزار و حق‌شناس باشند و باید در برابر نعمات آنها را بشناسند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه کرد: بزرگترین نعمت پروردگار چیست؟ امام صادق(ع) عظیم‌ترین نعمت و بافضیلت‌ترین نعمت را ولایت اهل بیت(ع) می‌دانند و ما در این مسیر و در مسیر شناخت ولایت و سپاسگزاری از نعمت ولایت حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند نفر به عنوان بضعه پیامبر اشاره شده که همان پاره تن است، گفت: در 30 مورد صدیقه طاهره(س) به عنوان پاره تن پیامبر معرفی شده است. نقش فاطمه زهرا(س) در تبیین اسلام ناب نیز بسیار مهم و حیاتی است.

مرجع عالیقدر تشیع بیان کرد: امیدواریم قدم‌های بیشتری برای تامین راحتی و رفاه زائر برداشته شود و شما عزیزان نیز میزبان هستید و اجر شما بسیار بافضلیت و بالاست و امیدواریم خدمت‌رسانی به زائر افزایش یابد و از نعمت ولایت برخوردار باشیم.
  • منبع: پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله نوري همداني
کد خبر 411689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha