مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر توانمند سازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، از ایجاد اقامتگاه پرستاران در مناطق محروم خبر داد.

پرستار

به گزارش مهر، دکتر علی دادگری گفت: نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های نظام سلامت در همه کشور‌ها محسوب می‌شود واصولا در بهداشت و درمان زیرساخت‌ها مانند ساختمان و تجهیزات بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی ماهر برای استفاده از این امکانات و تجهیزات بیهوده و هدر رفت منابع به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از گروه‌های مهم ارائه کننده خدمات و مراقبت‌های سلامت گروه پرستاری است. این افراد در تمام 24 ساعت با بیماران در خط مقدم نظام سلامت هستند و دوشادوش سایر گروه‌ها مانند پزشکان و متخصصان ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل دفتر توانمند سازی ارتقا و بهره وری سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری با بیان اینکه مشکل محل اقامت موقت پرستاران دربیمارستان‌ها مرتفع شده است، گفت: با بودجه قابل توجهی که در این حوزه در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت محل آسایش و اقامت شبانه پرستاران حل شد.

دادگری عمده مشکل در اين باره را در مناطق محروم کشور دانست و اظهارکرد: پرستاران به دلیل شرایط نامساعد کاری در مناطق محروم رغبت کمی برای حضور دارند و این موضوع باعث شده تا بیمارستان‌های مناطق دور دست که بیشترین نیاز به پرستاران را دارند خالی از پرستار شده و یا پرستاران به طور کوتاه مدت در آن مناطق حضور یابند.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای حضوری و صحبت با این پرستاران و همچنین نظرات مدیران دانشگاهی، با تدارک امکانات اقامتی مناسب برای پرستاران در این مناطق بسیاری از پرستاران مایل به ماندن در این بیمارستان‌ها هستند و این می‌تواند راه حلی پایدار برای رفع کمبود پرستار و در نتیجه افزایش کیفیت مراقبتی و رضایت مردم باشد.

مدیرکل دفتر توانمند سازی ارتقا و بهره وری سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری از ساخت اولیت مرکز اقامتی در کرمان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت با کمک و مشارکت خیرین سلامت این اقامتگاه‌ها را ایجاد می‌کند به شکلی که 50 درصد از هرینه ساخت اقامتگاه را خیرین و 50 درصد دیگر را وزارت بهداشت تامین می‌کند.

دادگری در ادامه به تشکیل شورای سیاستگذاری معاونت پرستاری اشاره کرد و گفت: این شورا در ذیل وظایف 8 گانه ابلاغی از سوی وزیر بهداشت که به معاونت پرستاری محول شده تشکیل شده که طبق اساسنامه با انتخاب 30 نفر از اساتید پرستاری کشورکه در راس آنها مقام عالی وزارت است، با هدف خرد جمعی در مورد سیاست‌های کلان گروه های پرستاری کشور تشکیل جلسات آن هر 2 ماه یکبار برگزار می‌شود.

وی افزود: در شورای مشورتی و سیاستگذاری، برنامه ریزی برنامه عملیاتی سال 97، فرایند پرستاری و پرستاری جامعه نگر در سه سطح پیشگیری، درمان و بازتوانی صورت گرفته و انشالله اثرات آن را در ماه‌های آینده خواهیم دید.

مدیرکل دفتر توانمند سازی ارتقا و بهره وری سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری همچنین با اشاره به تشکیل کمیته اخلاق حرفه ای پرستاری، اظهارکرد: کمیته اخلاق پرستاری در عالی‌ترین سطح اخلاق پرستاری ایران است و از 21 نفر عضو تشکیل شده است که 17 نفر از آنها از اساتید محترم پرستاری و 4 نفر از آنها از مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی با اشاره به این که اخلاق با پرستاری عجین شده است، گفت: در این کمیته موضوعاتی چون تعیین شاخص‌های اخلاقی، رتبه بندی بیمارستان‌ها بر اساس اخلاق، تعیین فرم‌های پایش اخلاق عمکردی، اصلاح و ارتقای فراینده کسب رضایت آگانه، اصلاح ساختارها ، ایجاد جو اخلاقی و اقداماتی جهت شنیدن صدای پرستاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 411800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha