سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روز‌ها متوسط دمای هوای شهرهای خلخال و مشکین شهر 26 درجه زیر صفر است و درست در همین روز‌ها مردم این شهرها گاز ندارند.

بیش از 75 درصد از جمعیت این شهر خلخال و تمامی روستاهای اطراف که بالغ بر 10 هزار خانوار را شامل می شود شب سختی را پشت سر گذاشتند.

هم اکنون به علت افت فشار و قطع گاز، بیش از 80 درصد از نانوایی های شهر خلخال تعطیل است و مردم برای تهیه نان مصرفی خود نیز با مشکل مواجه هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر همچنین یخ‌بندان سطح خیابان‌ها و برف روبی نشدن کوچه‌های شهر خلخال، مشکلات عدیده‌ای را در رفت و آمد بوجود آورده است.

درپی افت فشار گاز و قطع کامل گاز 75 درصد از مناطق مسکونی خلخال، ستاد حوادث غیرمترقبه خلخال سه شنبه 18 دی تشکیل جلسه داد.

فرماندار خلخال در این جلسه گفت: در صورت ادامه این بحران کلیه مدارس و ادارات دولتی خلخال تعطیل خواهد شد.

عیدی افزود: در صورت مشاهده خاموش نبودن تأسیسات شوفاژ ادارات در زمان تعطیلی گاز اداره متخلف قطع خواهد شد.

درپی افت فشار و قطعی جریان گاز شهری در مشگین شهر نیز، طرح توزیع لوازم نفت‌سوز، نفت سفید و نان از دوشنبه 17 دی در این شهرستان آغاز شد.

حیدری فرماندار مشگین شهر گفت: در اجرای این طرح تعداد 10 گروه متشکل از نمایندگان ادارات مربوط با حضور در محلات مختلف شهر که فاقد گاز شهری هستند به توزیع اقلام یاد شده اقدام کردند.

وی از اهالی خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف دراین زمینه، مراتب را به فرمانداری مشگین شهر اطلاع دهند.

در اردبیل هم برای چندمین روز متوالی مدارس کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد. به علت برودت بیش از حد هوا دانشگاه پیام نور اردبیل هم تعطیل شد.

کد خبر 41185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز