همشهری آنلاین: وزرای خارجه ژاپن و آلمان در جریان مذاکرات خود در توکیو برای مقابله با آنچه یکجانبه گرایی آمریکا نامیده شده است به توافق رسیدند.

 ژاپن و آلمان با یکجانبه گرایی تجاری آمریکا مقابله می کنند

به گزارش ایرنا شبکه تلویزیونی 'ان.اچ.کی' ژاپن روز جمعه گزارش داد 'تارو کونو' و 'هایکو ماس' وزیران خارجه ژاپن و آلمان در دیداری در توکیو اعلام کردند نظم تجارت بین المللی شفاف، آزاد، چند جانبه و باز به دلیل یکجانبه گرایی های تجاری و حمایت های نادرست و غیرمنطقی آمریکا به چالش کشیده شده است.

هر دو کشور نگران آن هستند که آمریکا در روزهای آتی تعرفه سنگین 25 درصدی بر روی واردات خودرو که آلمان و ژاپن از بزرگترین صادر کنندگان آن به آمریکا هستند اعمال کند.

وزرای خارجه دو کشور در این دیدار موافقت کردند در زمینه پیشبرد تجارت آزاد، مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و همچنین حراست از نظام چند جانبه تجارت جهانی، با یکدیگر همکاری کنند.

آنها تاکید کردند به دلیل چالش مذکور و حساسیت شرایط فعلی، همکاری دو کشور بیش از هر زمانی ضرورت دارد و باعث می شود قاره های آسیا و اروپا با یکدیگر پیوند اقتصادی قویتری داشته باشند.

در همین حال آنها افزودند که توافق تجاری که در ماه جاری میلادی میان طرفین برای از میان برداشتن تعرفه ها و تجارت آزاد امضا شده است در حقیقت یک سوم از اقتصاد دنیا را تحت پوشش می گیرد و بهترین اقدام برای مقابله با یکجانبه گرایی تجاری آمریکا است.

ماس که برای اولین بار در یک سفر خارجی به آسیا پس از رسیدن به این مقام در ماه مارس به ژاپن سفر کرده است، امضای این توافق را پیامی آشکار به یکجانبه گرایی تجاری دانست.

هر دو طرف در توافقی آشکار برای به چالش کشیدن تصمیمات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفتند که از پیمان تحولات اقلیمی پاریس حمایت و برای پیشبرد برنامه های ذی ربط با یکدیگر همکاری می کنند ترامپ سال 2015 از این پیمان خارج شد.

در این ملاقات دو وزیر خارجه در باره خلع سلاح شبه جزیره کره در یک فرایند قابل تایید و همچنین منازعات در دریاهای شرقی و جنوبی با یکدیگر رایزنی کرده و هر اقدام یکجانبه، خطرناک و تنش زا در این مناطق را نادرست توصیف کردند.

کد خبر 411917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha