شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بر لزوم خرید دستگاه‌‌ای اسکنر گودال‌ها و چاله‌های پایتخت تاکید کرد و گفت: سال گذشته معابر اصلی شهر توسط یک دستگاه اسکنر سیار که از یکی از کشورهای خارجی اجاره شده بود، اسکن شد.

افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در شهر تهران به صورت جدی با خطر فرونشست زمین و فروچاله‌ها مواجه هستیم که امکان تبدیل شدن به بحران در تهران را دارد، گفت: وضعيت به‌گونه‌ای است که هر از چندگاهی، نمونه‌ای از فرونشست زمین در نقطه‌هاي مختلف شهر رخ می‌دهد.

افشين حبيب‌زاده با بیان این‌که سال گذشته معابر اصلی شهر توسط یک دستگاه اسکنر سیار که از یکی از کشورهای خارجی اجاره گرفته شده بود، اسکن و گودال‌های درون زمین مشخص شد، گفت:  مسئله فروچاله و فرونشست زمین مسئله‌ای نیست که رصد آن سالی یک‌بار انجام شود بلکه به دلیل این‌که رفتار خاک در حال تغییر است باید مدام مورد رصد و پایش قرار گیرد.

حبیب‌زاده گفت: سال گذشته شهرداری را ملزم به خرید اسکنر و دستگاه پایش کردیم و حتی استعلام ها نیز انجام شده اما نمی‌دانیم چرا خرید این وسیله مهم محقق نشده است.خیابان‌های اصلی، معابر و حتی کوچه‌ها مستمرا باید توسط اسکنرهای سیار رصد شوند که لازم است حداقل تعدادی اسکنر خریداری شود.

او با بیان این‌که خرید این اسکنرها نسبت به هزینه‌های دیگر شهر گران نیست، ادامه داد: این دستگاه‌ها تا عمقی مشخص، چاله‌ها و ... را شناسایی می‌کنند و شهرداری هم می‌تواند گودال‌هایی را که در اولویت خطرآفرینی قرار دارند، سریعا ایمن کند تا مبادا اتفاقی رخ دهد.

کد خبر 411944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha