همشهری آنلاین: بر اساس آمار منتشرشده در لوکزامبورگ، خانواده‌های اروپایی به طور میانگین کمتر از ۱۰ دقیقه در روز کتاب می‌خوانند.

مطالعه

یورونیوز در گزارشی با موضوع میزان مطالعه نزد خانواده‌های اروپایی آماري را منتشر كرده است که بر اساس آن خانواده‌های اروپایی به طور متوسط تنها ۱.۱ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را به خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر اختصاص می‌دهند و به طور میانگین کمتر از ۱۰ دقیقه در روز کتاب می‌خوانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از این گزارش بر اساس آمار منتشره در یوروستات یا همان موسسه آمار اروپا در لوکزامبورگ، در سال ۲۰۱۶ است که طبق آن مردم این قاره حدود ۹۰ میلیارد یورو یعنی حدود ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را صرف خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر کردند و بدین ترتیب سهم هر یک از ساکنان اروپا حدود ۲۰۰ یورو بوده است.

این در حالی است که طبق بررسی‌های قبلی خانواده‌های اروپایی در سال ۱۹۹۵ حدود ۱.۸ درصد از هزینه‌های مصرفی خود را به خرید کتاب، روزنامه و لوازم التحریر اختصاص داده‌اند اما این میزان به تدریج در سال‌های اخیر کاهش یافته و در سال ۲۰۱۶ به حدود ۱.۱ درصد رسیده است.

در اين گزارش همچنین آمده‌است که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ بر اساس نظرسنجی‌هاي صورت گرفته شهروندان اروپایی اعلام کردند که روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه کتاب می‌خوانند. بدین ترتیب مردم فرانسه با میانگین ۲ دقیقه مطالعه در روز کمترین و مردم استونی با میانگین ۱۳ دقیقه در روز بیشترین میزان مطالعه را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 411955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha