همشهری آنلاین: مجلس هفته گذشته طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با هدف جوانگرایی دستگاه‌های اجرایی تصویب کرد، این طرح هم اکنون در مرحله بررسی در شورای نگهبان است.

شورای نگهبان

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طرحی را تصویب کردند که براساس آن به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع می‌شود.

با تصویب مجلس به کارگیری بازنشستگان در سمت های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری (روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری) و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است.

همچنین بر اساس این طرح به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است، همچنین دارندگان اجازات خاصه رهبر معظم انقلاب، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

کد خبر 412005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha