همشهری‌آنلاین: افتتاحیه نمایشگاه آثار خوشنویسی اسرافیل شیرچی متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های دیگر بود، چرا که با اجرای موسیقی نیز همراه شد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نمایشگاه که عصر روزی برفی (دوشنبه،17 دی) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، گروهی از اهالی هنر و فرهنگ حضور داشتند ابتدا فاضل جمشیدی، خواننده، درباره تفاوت این نمایشگاه سخن گفت و اضافه کرد که ویژگی اصلی این کار تلفیق موسیقی با خوشنویسی در افتتاحیه این نمایشگاه است.

پس از آن جمشیدی از کامبیز روشن روان دعوت کرد تا درباره همزیستی بین خوشنویسی و نقاشی سخن بگوید.

روشن روان به جایگاه آمد و از ویژگی‌های مشترک خوشنویسی و موسیقی گفت و افزود که بسیاری از اهالی خوشنویسی با موسیقی دمخور بوده‌اند و حتی برخی از آنها همانند استاد میرخانی  موسیقی می‌دانسته‌اند و یا آقای شجریان که از خوشنویسی سررشته دارند.

درادامه جمشیدی از سالار عقیلی (خواننده) خواست تا به همراه استاد فریدون حافظی، نوازنده پیشکسوت تار قطعاتی را اجرا کنند. اگر چه استاد حافظی در سخنانی کوتاه گفت که این گونه اجرا که افراد به صورت سرپایی به تماشای برنامه بنشینند، چندان مرسوم نیست و بهتر است از خیر اجرا بگذریم اما تشویق و اصرار حاضران و نیز توضیحات جمشیدی سبب شد تا در نهایت دو چهره شناخته شده موسیقی سنتی به اجرای قطعاتی در دستگاه شور  ویکی از تصانیف قدیمی بپردازند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که در افتتاحیه این نمایشگاه چهره‌هایی چون نادر مشایخی، علیرضا قربانی، محمد علی جعفریه، دکتر مصطفی مختاباد و جمعی دیگر از هنرمندان حضور داشتند.

عمده تابلوهای ارائه شده از شیرچی در این نمایشگاه محصول کارهای دو سال اخیر وی است، اگرچه در میان این آثار برخی آثار مربوط به سال‌های پایانی دهه 70 هم وجوددارد.
شیرچی با استفاده از اشعار حافظ، مولانا و سعدی و خیام  و ‌‌آیات قرآن توانسته تابلوهای زیبایی را بیافریند.

اسرافیل شیرچی تا کنون چندین کتاب خوشنویسی از‌ آثارش را به بازار کتاب عرضه کرده و همزمان در کشورهای مختلفی نمایشگاه خوشنویسی دایر کرده است.

وی  دو نمایشگاه خوشنویسی در دبی برپا کرده است که این نمایشگاه‌ها با موسیقی اصیل ایرانی همراه بوده است.

کد خبر 41202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز