همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مورد اعتماد قاطبه مردم هستند، از هم اکنون برای روزهای سخت، تدبیر خواهیم کرد.

وزیر بهداشت

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه نشست کاری مشترک با رییس سازمان ملی استاندارد کشور درخصوص این جلسه اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد مرجع استاندارد تمامی محصولات داخلی و همچنین محصولاتی وارداتی است و بین وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد کشور همکاری‌های مشترکی وجود دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت، عمدتا در حوزه سلامت مردم، غذا، هوا، آب، تجهیزات پزشکی و دارو با سازمان ملی استاندارد،همکاری‌های مشترکی دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به جلسه مشترک وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: برگزاری این جلسه کمک بیشتری به انجام دقیق نظارت‌ها و رعایت حقوق شهروندان می‌کند و در عین حال از انجام چندباره امور و اختلافاتی که ممکن است بین دو دستگاه که هرکدام وظایف مهمی برعهده دارند، ایجاد شود، پیشگیری می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفته، این است که در شرایط پیش رو، تلاش شود تا استانداردها حفظ شوند و به بهانه‌های مختلف اقداماتی صورت نگیرد که منجر به آسیب به مردم شود و اعتمادی که مردم به سازمان ملی استاندارد و حوزه سلامت دارند، پایدار بماند و خدشه‌دار نشود.

وزیر بهداشت، گفت: با توجه به اینکه کار در حوزه غذا، مواد غذایی، کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی سخت است، اما وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد این اطمینان را می‌دهند که کیفیت خدمات و محصولات در این حوزه، نسبت به قبل از تحریم‌ها تغییر پیدا نکند و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

هاشمی با بیان اینکه شایعه‌سازی در حوزه سلامت زیاد است و در ماه‌های آینده نیز افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما اعتبار خود را هزینه ناتوانی برخی افراد یا سودجویی بعضی از دلالان یا تعدادی از واردکنندگانی که از این مسیر سود بیشتری به خود و آسیب بیشتری به مردم می‌رسانند، نخواهیم کرد، چراکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مورد اعتماد قاطبه مردم هستند، بنابراین از امروز برای روزهای سخت تدبیر خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند و آنچه برای ما مهم بوده، رعایت کامل مقررات است. هیچ مجموعه ای در صورت تخلف حاشیه امن نخواهد داشت. در این راستا قوه قضاییه هم در کنار ما خواهد بود و تمام مسائل را رصد خواهیم کرد.

کد خبر 412039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha