همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به تغییر همتی به جای سیف گفت، تغییر افراد نمی‌تواند بر کاهش نرخ دلار در بازار ارز معجزه آفرینی کند.

محمدرضا تابش

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دلار 10 هزار تومانی در بازار آزاد اظهار داشت: با تغییر رئیس بانک مرکزی این موضوع مخابره شده بود که همتی باعث کاهش قیمت دلار می‌شود، این در حالی است که ساختار سیستم برای مدیریت نرخ‌ها اصل است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، تاکید کرد: افراد در فراز و فرود دلار، کاهش و افزایش ارزش پول ملی نقش ندارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دو عنصر ساختار و جو روانی بر قیمت‌ها اثرگذار هستند، گفت: در حال حاضر ساختار اقتصادی کشور فرسوده است و جو روانی منفی از سوی دشمنان، آمریکا و ترامپ به جامعه پمپاژ می‌شود، به همین دلیل شاهد نوسانات در ارز و سکه هستیم.

وی با تاکید براینکه افراد نمی‌توانند معجزه کنند، اظهار داشت: با این وجود اعتقاد دارم که تصمیمات خردمندانه ما می‌توانست جلوی التهابات را بگیرد، در راستای تصمیمات خردمندانه از ابتدا در باره بازار ثانویه و سامانه نیما تذکراتی داده‌ایم.

تابش در ادامه گفت: باید در بازار ثانویه نیاز همه افراد به ارز تامین کنیم و از طرف دیگر تمام ایرادات سامانه نیما حل شود؛ اما مشکلات سامانه و بازار ثانویه حل نشد و شاهد نرخ و بازار سوم ارزی هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجل شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود که رئیس کل بانک مرکزی با شورای پول و اعتبار تصمیمات خردمندانه اتخاذ کنند و جلوی نوسانات را بگیرند.

کد خبر 412150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha