همشهری‌آنلاین: نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با پرداختن به شعار شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر به عنوان مبنای برنامه‌های شهردار تهران گفت: نگاه مشارکت‌پذیری شهردار تهران بسیار ارزشمند است و این فاکتور مهم می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن در حوزه سلامت برای این شهر باشد.

کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت(WHO)  در ایران در گفت‌وگو با شهرنوشت نگاه شهردار تهران را به مسائل زیست محیطی نگاهی اندیشمندانه خواند و خاطرنشان کرد: ما به همکاری تهران با سازمان جهانی بهداشت بسیار خوش‌بین هستیم زیرا شهردار تهران شعار «شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر» را مبنای برنامه ریزی‌هایش برای این شهر قرار داده‌است.

دكتر كريستوف هملمن روحیه مشارکت‌پذیری سیدمحمدعلی افشانی را فاکتور موثری در همکاری‌های بین بخشی دانست و گفت: این روش و روحیه‌ای که شهردار تهران دارد، شاخص مهمی است و می‌تواند آینده ای روشن را در حوزه سلامت شهروندان تهرانی و کاهش آلودگی هوا ترسیم کند.

او با بیان این‌که موضوع آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت شهروندان از اولویت‌های سازمان جهانی بهداشت است، اظهار کرد: سالیانه هفت میلیون نفر در دنیا جان‌شان را به علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

نماينده سازمان جهاني بهداشت با اشاره به کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت با موضوع آلودگی هوا و سلامت که مهرماه امسال در ژنو برگزار می‌شود، گفت: این کنفرانس سه روزه که طی دو روز ابتدایی آن به موضوع‌هاي فنی و تخصصی پرداخته می شود و در روز سوم مسئولان تصمیم گیرنده و ارشد کشورهای مختلف در این مورد به تبادل نظر می پردازند، در نظر دارد تا به جمع‌بندی کارامدی در حوزه آلودگی هوا برسد.

او با تاکید بر لزوم همکاری‌های بین‌المللی برای کاهش آلاینده ها در هوا تصریح کرد: مشکل آلودگی هوا تقریبا مشکلی جهانی است و کشورهای بسیاری با آن دست به گریبان هستند، اما در این کنفرانس از همه آنها نمی توانیم دعوت کنیم. البته برای ما حضور تهران به عنوان کلانشهری که مدیرانش به این مهم توجه ویژه دارند و درصدد اجرای راهکارهای موثر به منظور کاهش آلودگی هوا هستند، اهمیت دارد.

کد خبر 412254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha