همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی گفت: سکینت پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم.

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شرق استان تهران افزود: اولین وظیفه نیروی انتظامی این است که کشور را امن کند، نه امنیتی! عنایت ما باید به امن کردن کشور باشد؛ کشوری امن است که اکثریت قاطع مردم آن نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند.

وي تاکید كرد: با فشار مردم را ساکت کردن نتیجه تلخ دارد لذا باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد! ما باید بین سکوت و سکون فرق بگذاریم. آن سکینت است که پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم.

اين مرجع تقليد تصریح كرد: در قرآن کریم ذات اقدس الهی فرمود هرگز خدا شما را تنها نمی‌گذارد، برای اینکه شما مجاهدت کردید، براي اينکه شما کار کرديد، ملت بيکار را خدا رها مي‌کند ملتي را که کار کرد خدا فرمود من شما را رها نمي‌کنم.

وي ادامه داد: در اين بخش‌هاي قرآن کريم، ذات اقدس الهي فرمود سستي به خود راه ندهيد:﴿لاَ تَهِنُوا﴾، سپس می‌فرماید ﴿وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ﴾، این ﴿تَدْعُوا﴾ مجزوم به همان لای ناهیه است؛ یعنی پیشنهاد سازش ندهید، چرا؟ برای اینکه ﴿وَ أَنتُمُ الأعْلَوْنَ﴾، دست شما بالاست، چرا دست شما بالاست؟ بخش چهارم این است که ﴿وَ اللَّهُ مَعَكُمْ﴾، وقتی خدا با یک ملتی باشد آن ملت قطعا پیروز است. بخش پنجم آیه تبیین می‌کند چرا خدا با شماست و با دیگری نیست؟ برای اینکه شما شهید و جانباز و آزاده دادید؛ ﴿وَ لَن یتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ﴾ اینها سرمایه ما هستند.

آیت‎‌الله جوادی آملی با تقدیر از نیروی انتظامی در مبارزه با جرایم اقتصادی و در نتیجه امن کردن جامعه، اذعان داشت: ما خوشحال هستيم که نيروي پربرکت ناجا، مفاسد اقتصادی را کشف مي‌کند که کشور را از لرزه به در مي‌آورد، و به این وسیله بازار که ملتهب هست و امنيتي، می‌شود امن و ما مي‌خواهيم هميشه اين طور باشد. ما وظيفه‌مان اين است قدرداني کنیم.

وي تاکید كرد: شما باید چپاولگرها را شناسایی کنید و قبل از اینکه آنها شروع به کار کنند شما عزیزان توطئه آنها را خنثی کنید، نه اینکه تنها کشف جرم کنید بلکه باید دفع جرم کنید! در حقیقت باید جُرم را جلوگیری کنیم نه اینکه تنها جرم واقع شده را کشف کنیم.

  • منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آيت‌الله جوادي آملي
کد خبر 412335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha