همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از تهیه طرح ساماندهی شهر تهران با هدف بهبود و ساماندهی وضعیت پایتخت خبر داد و گفت: این طرح مراحل تایید خود را طی کرده و اجزا آن در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در جلسه علنی مجلس به سوال مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران درباره علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت پاسخ داد.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: معاون اول رییس جمهوری اولین جلسه درباره ساماندهی وضعیت پایتخت را دو سال گذشته برگزار کرد و گزارشی نیز بر مبنای آن جلسه برای ساماندهی پایتخت آماده شد.

آخوندی با بیان این که برای بهبود وضعیت شهر تهران طرحی تحت عنوان ساماندهی شهر تهران تهیه شده است، یادآور شد: در حوزه حمل و نقل حومه شهر بیش از 550 هزار وسیله نقلیه روزانه بین حومه و شهر تهران تردد می‌کند، از این رو توجه به این مشکلات یکی از بحث‌های مهمی بوده که در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دوره گذشته جلسات متعدد در رابطه با ساماندهی شهر تهران برگزار کردیم، طرح ساماندهی تهران آماده شده است و مراحل تایید خود را طی کرده و اجزاء آن در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بحث انبارهای تهران اشاره کرد و گفت: در جلسه مجمع نمایندگان تهران نیز بیان کردم بحث لجستیک شهر تهران مطرح است، امروز در حدود 800 هکتار از اراضی تهران در اختیار انبارها و بخش حمل ونقل سنگین است،‌ روزی 25 هزار کامیون سنگین فقط برای بحث لجستیک وارد شهر تهران می شود که می تواند ایجاد گرفتاری های زیادی از جهت زیست محیطی و هم از نظر مسایل ترافیکی برای مردم داشته باشد.

آخوندی یادآور شد: کار بسیار بزرگی که در حیطه ساماندهی شهر تهران در حال انجام بوده، این است که 800 هکتار لجستیک را از تهران به جنوب شرق فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می‌کنیم که این اقدام بسیار بزرگی برای مردم جنوب تهران خواهد بود.
وی همچنین گفت: ایجاد کمربندی جنوب غرب تهران که از قزوین شروع می‌شود یکی دیگر از اقدامات در این راستا بوده که بخشی از بار ترافیکی سنگین را از تهران برمی‌دارد.

وی ادامه داد: طرح مذکور یکی از بزرگ ترین طرح‌های آزادراهی کشور بوده که در 2.5 سال ایجاد و 160 کیلومتر آزادراه ایجاد کرده است.

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: ایجاد راه آهن حومه‌ای که اساسنامه آن انجام شده و به سمت ورامین، شهر قدس، شهریار، کرج و قم در چند سال گذشته ایجاد شده است.

آخوندی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، بازآفرینی شهر تهران بوده که برای انجام آن طرح مفصلی تهیه شده است و برای انجام این طرح در 'کن' نیز یکی ازمعاونان بنده حاضر و به بررسی مشکلات مردم پرداخته است، ما تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت شهر تهران انجام می‌دهیم.

کد خبر 412359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha