همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه چهار تهران از اجرای مراحل پایانی ایجاد شبکه فاضلاب شهری در این منطقه خبر داد و گفت: برای نخستین بار، یک منطقه در پایتخت به شبکه فاضلاب شهری متصل شد تا بخش مهمی از معضلات زیست محیطی آن برطرف شود.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تهران، سید علیرضا حسینی گفت: تا کنون 805 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری در منطقه چهار اجرا شده است.شبکه فاضلاب شهری از سال 1383 در منطقه چهار به عنوان اولین منطقه آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت 90 درصدی در آستانه بهره برداری قرار دارد.

عليرضا حسيني با اشاره به مشارکت جدی شهرداری این منطقه و اداره فاضلاب شهر تهران در پیشروی هرچه سریع‌تر شبکه فاضلاب تاکید کرد: تکمیل این شبکه، اتفاقی مهم در حوزه محیط زیست و سلامت محسوب می شود و اکنون شمارش معکوس بهره برداری از آن در شمال شرق پایتخت آغاز شده است.

شهردار منطقه چهار تهران افزود: کمتر از 14 کیلومتر دیگر از مسیر احداث شبکه فاضلاب در این منطقه باقی مانده که طی چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به اجرای طرح قمر بنی هاشم به طول 10 کیلومتر با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب مصرفی شهر تهران اظهار داشت: این پروژه نیز از سوی شرکت آب تهران و با مشارکت و همراهی شهرداری منطقه چهار اجرا شده و تامین مناسب آب شرب شهری به ویژه زمان رخدادهای غیر مترقبه برای شبکه آبرسانی پایتخت را دنبال می‌کند.

به گفته حسینی، این طرح در بزرگراه شهید بابایی به طول 2 هزار و 800 متر اجرایی شده، در بزرگراه شهید زین‌الدین و خیابان اتحاد جمعا به طول 2 هزار و 800 متر ، خیابان دماوند به طول 3 هزار متر و در خیابان استخر به طول 1400 متر عملیاتی شده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: براي ارتقاء سرانه بهداشتی محله حکیمیه، شبکه آبرسانی در کندرو جنوبی بزرگراه شهید بابایی حد فاصل شهرک شهید بهشتی و شهرک زمزم بزودی آغاز می‌شود.

کد خبر 412368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha